تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تمرینات درمانی Rotator Cuff and Shoulder (عضلات گرداننده بازو و شانه) (1)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 در این مجموعه قصد داریم شما را با تمرینات درمانی Rotator Cuff and Shoulder (عضلات گرداننده بازو و شانه) آشنا کنیم. از آنجا که تعداد این تمرینات زیاد است در هر مرحله به معرفی چند تمرین خواهیم پرداخت.

بعد از مواجهه با یک آسیب یا جراحی پیروی از یک برنامه تمرینی مناسب می تواند در بازگرداندن شما به فعالیت روزمره و زندگی سالم موثر باشد. با یک برنامه تمرینی ساختاریافته شما حتی می توانید به فعالیتهای ورزشی بازگردید.

این یک برنامه تمرینی عمومی است که رنج گسترده ای از تمرینات را در بر دارد، برای اطمینان از مفید و ایمن بودن این حرکات، توصیه می شود با فیزیوتراپیست یا پزشک خود مشورت نمایید تا بهتر به اهداف درمانی خود دست یابید.

تقویت: تقویت عضلاتی که شانه شما را حمایت می کنند باعث کمک به پایداری مفاصل شانه می شود. قوی نگاه داشتن این عضلات می تواند باعث تخفیف درد و جلوگیری از آسیب های بعدی شود.

انعطاف پذیری: کشش عضلات تقویت شده برای بازگشت دامنه حرکتی و جلوکیری از آسیب بعدی حائز اهمیت است. کشش ملایم بعد از حرکات تقویتی می تواند در کاهش کوفتگی و نگهداشتن عضلات در حالت انعطاف پذیر مفید باشد.

عضلات هدف:

عضلات درگیر در این برنامه تمرینی عبارتند از:

  • Deltoids (front, back and over the shoulder)
  • Trapezius muscles (upper back)
  • Rhomboid muscles (upper back)
  • Teres muscles (supporting the shoulder joint)
  • Supraspinatus (supporting the shoulder joint)
  • Infraspinatus (supporting the shoulder joint)
  • Subscapularis (front of shoulder)
  • Biceps (front of upper arm)
  • Triceps (back of upper arm)

طول مدت برنامه : این برنامه باید برای 4 تا 6 هفته (یا زمان مورد نظر فیزیوتراپیست یا پزشک شما) ادامه پیدا کند. البته بعد از دوره درمانی این تمرینات میتوانند مادام العمر برای حفظ سلامت شانه های شما ادامه پیدا کند. انجام این تمرینات برای دو تا سه روز در هفته قدرت و دامنه حرکتی شانه های شما را تامین خواهد نمود.

آماده سازی: قبل از شروع تمرینات 5 تا 10 دقیقه خود را با یک فعالیت سبک مثل پیاده روی یا دوچرخه ثابت گرم نمایید.

کشش: بعد از گرم کردن قبل و بعد از حرکات تقویتی از حرکات کششی استفاده نمایید.   

در صورت بروز درد در هنگام انجام تمرینات با فیزیوتراپیست یا دکتر خود مشورت نمایید. و شکل صحیح انجام حرکات و موقع انجام آنها را نیز از فیزیوتراپیست یا پزشک خود بپرسید.

 

حرکت اول: Pendulum  (آونگ)

عضلات اصلی درگیر : Deltoids, supraspinatus, infraspinatus, subscapularis

تجهیزات مورد نیاز : -

دفعات تکرار: 2 ست هر ست 10 بار

ایام هفته : 5 تا 6 بار

دستورالعمل انجام:

·         به جلو خم شده و یک دست خود را برای حمایت روی میز یا کانتر قرار دهید. اجازه دهید دست دیگرتان آزادانه در کنار شما آویزان باشد.

·         به آرامی بازوی خود را به جلو وعقب به نوسان درآورید. حرکت را تکرار نمایید و بازوی خود را به چپ و راست هدایت کنید. سپس در یک حرکت دایره ای تکرار نمایید.

·         کل حرکت را برای دست دیگر تکرار نمایید.

نکته : پشت خود را قوس ندهید و زانو های خود را قفل نکنید.

 

حرکت دوم : Crossover Arm Stretch (کشش متقاطع بازو )

عضله اصلی درگیر: Posterior deltoid

شما باید کشش را در پشت شانه خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: -

دفعات تکرار : 4 بار هر طرف

ایام هفته: 5 تا 6

دستورالعمل انجام:

·         شانه خود را شل کرده و به آرامی یک شانه خود را از روی قفسه سینه تا حد امکان بکشید، قسمت بالای بازوی خود را نگاه دارید.

·         کشش را برای 30 ثانیه نگاه دارید. سپس برای 30 ثانیه آزاد نمایید.

·         با بازوی دیگر تکرار نمایید.

نکته: آرنج خود را نکشید و روی آن فشار نیاورید.

 

حرکت سوم: Passive Internal Rotation (چرخش داخلی منفعل)

عضله اصلی درگیر: Subscapularis

شما باید این کشش را در جلوی شانه خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: یک چوب سبک مانند یک خط کش

دفعات تکرار : 4 بار هر طرف

ایام هفته: 5 تا 6

دستورالعمل انجام:

·         یک چوب را در پشت خود با یک دست نگاه دارید و به آرامی با دست دیگر سر دیگر آنرا بگیرید.

·         چوب را به صورت افقی مطابق شکل بکشید طوریکه شانه شما بصورت غیر فعال کشیده شود تا جاییکه احساس کشش بدون درد داشته باشید.

·         30 ثانیه نگاه داشته و بعد برای 30 ثانیه رها کنید.

·         در سمت دیگر تکرار نمایید.

نکته : در حالیکه چوب را کشیده اید از تکیه بر آن یا تاب دادن آن خودداری نمایید.

                                         ادامه دارد ....

                                                               تمرین بعد


برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : تمرین درمانی، تمرینات درمانی، تمرینات ورزشی شانه، شانه و بازو، عضلات گرداننده شانه، rotator cuff، حرکت تمرینی شانه،
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 5 مهر 1396 03:19 ق.ظ
Just desire to say your article is as amazing. The clearness in your post is simply cool and i
could assume you are an expert on this subject. Well with
your permission let me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please continue the gratifying work.
یکشنبه 15 مرداد 1396 11:36 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of your blog.
It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?
Great work!
یکشنبه 15 مرداد 1396 09:13 ب.ظ
Useful info. Lucky me I found your website by chance, and I am shocked why this coincidence did not
came about in advance! I bookmarked it.
جمعه 13 مرداد 1396 08:18 ق.ظ
These are in fact enormous ideas in concerning blogging.
You have touched some good things here. Any way keep up wrinting.
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:56 ب.ظ
I've been browsing online greater than three hours nowadays, yet I never discovered any attention-grabbing article like yours.

It is lovely worth enough for me. In my opinion, if all web owners and
bloggers made excellent content as you probably did,
the net shall be a lot more useful than ever before.
شنبه 7 مرداد 1396 02:31 ق.ظ
Hello there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be
ok. I'm absolutely enjoying your blog and look forward to new
updates.
جمعه 6 مرداد 1396 07:56 ب.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement
account it. Look advanced to far added agreeable from you!
By the way, how could we communicate?
یکشنبه 25 تیر 1396 06:44 ق.ظ
Whoa! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely
different subject but it has pretty much the same layout and
design. Great choice of colors!
جمعه 26 خرداد 1396 08:22 ب.ظ
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the
same comment. Is there any way you can remove people from that
service? Appreciate it!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:06 ب.ظ
Ahaa, its pleasant dialogue about this post at this place
at this webpage, I have read all that, so at this time me also commenting at
this place.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 07:29 ب.ظ
Hello great website! Does running a blog similar to this
take a lot of work? I have virtually no understanding of programming however I
was hoping to start my own blog in the near future. Anyways, if you have any ideas or techniques for new blog owners please share.
I know this is off topic however I just
wanted to ask. Kudos!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 07:46 ب.ظ
Nice post. I used to be checking constantly
this weblog and I'm impressed! Extremely helpful info specifically the ultimate section :) I handle such information a lot.

I used to be looking for this particular information for a very long
time. Thanks and good luck.
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 12:00 ب.ظ
Quality articles is the main to be a focus for the users to
pay a quick visit the web page, that's what this web site
is providing.
جمعه 1 اردیبهشت 1396 08:00 ق.ظ
Thanks for the marvelous posting! I certainly
enjoyed reading it, you could be a great author.
I will always bookmark your blog and will come back later on. I want to encourage yourself to continue your
great writing, have a nice holiday weekend!
جمعه 25 فروردین 1396 07:38 ب.ظ
hey there and thank you for your info – I have definitely picked up
something new from right here. I did however expertise several technical points
using this web site, as I experienced to reload the web site many times
previous to I could get it to load correctly. I had been wondering if your web hosting is OK?
Not that I'm complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage
your high-quality score if advertising and marketing with Adwords.
Well I'm adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more of your respective intriguing content.
Ensure that you update this again very soon.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:22 ب.ظ
Hi there! This blog post could not be written any better!
Looking through this post reminds me of my previous roommate!
He continually kept talking about this. I most certainly will forward this information to
him. Pretty sure he's going to have a great read. Thanks for sharing!
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:18 ب.ظ
Good site you have got here.. It's hard to find excellent writing like yours nowadays.
I seriously appreciate people like you! Take care!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر