رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

یکی از فصل های بسیار جالب توجه کتاب به ارائه راهکاری برای درمان افسردگی پرداخته است. آلفرد ادلر روانشناس برجسته به سادگی این راهکار را اینگونه برای بیماران خود بیان می کرد: « اگر این نسخه را دنبال کنید، در عرض چهارده روز خوب می شوید. سعی کنید هر روز به این فکر کنید که چطور می توانید کسی را شاد کنید. »

در ادامه با توجه به بیان جالب توجه این توصیه در کتاب "زندگی باید چه معنایی برای تو داشته باشد" از دکتر ادلر نویسنده صفحاتی از کتاب را عیناً نقل نموده است. خلاصه ای از عبارات کتاب مذکور که در توصیف افسردگی و دلایل اثربخشی توصیه مذکور است را در زیر آورده ام:

" افسردگی مثل یک خشم و توبیخ دنباله دار از دیگران است، هر چند به هدف کسب توجه و همدردی و حمایت باشد. اولین قانون درمان اینست که به بیمار بگوییم «هر کاری دوست نداری انجام نده» و از این راه بهانه برای خودکشی و گرفتن انتقام از خویشتن را از وی بگیریم. قانون دوم همان عبارتی است که در ابتدای این مطلب آورده ایم: شاد نمودن دیگران. بر اساس تجربه دکتر ادلر ذهن این افراد همواره درگیر یافتن راهی برای نگران کردن دیگران است. اما آنها در این وضعیت ادعا می کنند که در تمام زندگی خود همواره به شاد کردن مردم مشغول بوده اند. درحالیکه دروغ می گویند. به آنها می گوییم میتوانی شب موقعی که قادر نیستی به خواب بروی به این موضوع فکر کنی، این قدم بزرگی برای سلامتت است. برخی میگویند: -هرگز قادر به انجام این کار نیستم، من بیش از حد نگرانم-. در جواب میگوییم دست از نگرانی برندار، اما گاهی به دیگران هم فکر کن. در پاسخ این سوال که چرا باید به دیگران فکر کنم در حالیکه آنها سعی در راضی کردن من نمیکنند؟ خواهیم گفت: باید به سلامت خود فکر کنی دیگران بعداً رنج خواهند کشید.

از این راه تمام تلاش معطوف به افزایش علاقه ی اجتماعی بیمار است. در حقیقت به محض اینکه وی بتواند بر پایه ی برابر و مشارکتی خودش را با آدم های دیگر پیوند بزند، شفا یافته است. آن فردی که هیچ علاقه ای به آدم های دیگر ندارد، بزرگترین مشکلات را در زندگی دارد. "

اما نویسنده در ادامه به این نکته اشاره دارد که انجام کار خوب بدین دلیل بر انجام دهنده آن چنین اثر عمیقی می گذارد که تلاش برای خشنود کردن دیگران موجب می شود که دست از فکر کردن به خودمان برداریم: دقیقاً همان چیزی که نگرانی و ترس و افسردگی را ایجاد میکند.

زرتشت گفته است « خوبی کردن به دیگران وظیفه نیست؛ لذت است چون سلامت و شادی خودت را زیاد می کند. »

تئودور دریزر گفته است : «اگر او (انسان) بخواهد در مدتی که در این دنیاست لذتی ببرد، باید فکر کند و برنامه بریزد تا امور را نه فقط برای خودش، بلکه برای دیگران بهتر کند. چرا که شادی هر کس به شادی دیگران و شادی دیگران به شادی او بستگی دارد.»

با توجه نشان دادن به دیگران ناراحتی خویش را فراموش خواهیم کرد.  

                                                  ادامه دارد ....

                   قسمت قبل                                                       قسمت بعد




نوع مطلب : مقالات عمومی، 
برچسب ها : نگران نباش زندگی کن، دیل کارنگی، نگرانی، Dale Carnegie،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic