رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 حرکت چهارم: چرخش خارجی منفعل (Passive External Rotation)

عضله اصلی درگیر: Infraspinatus, teres minor

شما باید این حرکت را در پشت شانه خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: یک چوب سبک مانند یک خط کش

 دفعات تکرار : 4 بار هر طرف

ایام هفته: 5 تا 6

دستورالعمل انجام:

·         یک چوب یا خط کش را با یک دست نگاه دارید و با دست دیگر سر دیگر آنرا همچون فنجان بپوشانید.

·         آرنج شانه ای را که کشش می دهید به پهلو خود قرار دهید و چوب را به صورت افقی مطابق شکل هل دهید تا جاییکه احساس کشش بدون درد داشته باشید.

·         30 ثانیه نگاه داشته و بعد برای 30 ثانیه رها کنید.

·         در سمت دیگر تکرار نمایید.

نکته : باسن و رانهای خود را صاف نگاه دارید و نچرخید.

 

 حرکت پنجم: Sleeper Stretch (کشش خوابیده )

عضله اصلی درگیر: Infraspinatus, teres minor

شما باید این کشش را قسمت بالای پشت خود، پشت شانه احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: -

 

دفعات تکرار : 4 تکرار 3 بار در روز

ایام هفته: روزانه

دستورالعمل انجام:

·         به پهلو روی یک سطح صاف و سفت طوری دراز بکشید که شانه آسیب دیده زیر قرار گیرد و همانند شکل بازوی شما خمیده باشد. در صورت نیاز می توانید یک بالش برای راحتی زیر سر خود قرار دهید.

·         از بازوی سالم خود استفاده کنید تا بازوی دیگر را به پایین فشار دهید. فشار را وقتی کشش در پشت شانه آسیب دیده خود احساس کردید قطع کنید.

·         30 ثانیه نگاه داشته و بعد برای 30 ثانیه رها کنید.

نکته : مچ خود را خم نکرده و به سمت پایین فشار ندهید.

 

 

حرکت ششم: Standing Row  (کشیدن ایستاده با دست جمع)

عضله اصلی درگیر: Middle and lower trapezius

شما باید این حرکت را قسمت بالای پشت خود و پشت شانه احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: از یک کش با مقاومت کم (تراباند سبک) استفاده نمایید. هنگامیکه حرکت آسان شد به 3 مجموعه با 12 تکرار افزایش دهید. در صورت دسترسی به سالن بدنسازی این تمرین میتواند بر روی دستگاه (Weight machine) انجام شود. در اینصورت از یک مربی برای آگاهی از شکل درست انجام حرکت کمک بگیرید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         یک حلقه به طول 3 فوت (91/5 ساننتیمتر) با کش (تراباند) درست کرده و دو طرف را به هم ببندید. حلقه را به دستگیره در یا یک وسیله ثابت وصل کنید.

·         ایستاده و باند را با آرنج خمیده در پهلو های خود همانند شکل start position نگاه دارید.

·         بازوهای خود را نزدیک به پهلو نگاه داشته و بآرامی آرنج خود را مستقیم به عقب بکشید.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : تیغه های شانه خود را هنگام کشش به سمت همدیگر فشار دهید.

                                                  ادامه دارد....

                       تمرین قبل                                        تمرین بعد

برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، عضلات چرخاننده شانه، عضلات گرداننده بازو و شانه، تمرینات درمانی، ورزش درمانی، تمرینات کششی، تمرین درمانی شانه،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic