تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تمرینات درمانی Rotator Cuff and Shoulder (عضلات گرداننده بازو و شانه) (3)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

حرکت هفتم: External Rotation With Arm Abducted 90° (چرخش به بیرون با بازوی دور شده با زاویه900)

 

عضله اصلی درگیر: Infraspinatus and teres minor

شما باید این حرکت را قسمت بالای پشت خود و پشت شانه احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: از یک کش با مقاومت کم (تراباند سبک) استفاده نمایید. هنگامیکه حرکت آسان شد به 3 مجموعه با 12 تکرار افزایش دهید. در صورت دسترسی به سالن بدنسازی این تمرین میتواند بر روی دستگاه (Weight machine) انجام شود. در اینصورت از یک مربی برای آگاهی از شکل درست انجام حرکت کمک بگیرید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:


·         یک حلقه به طول 3 فوت (91/5 ساننتیمتر) با کش (تراباند) درست کرده و دو طرف را به هم ببندید. حلقه را به دستگیره در یا یک وسیله ثابت وصل کنید.

·         ایستاده و باند را با آرنج خمیده باندازه 90 درجه و بالا آمده تا ارتفاع شانه، همانند نقطه شروع در شکل نگاه دارید.

·         با نگاه داشتن سطح شانه و آرنج آرام دست خود را بالا ببرید تا در سطح سر شما قرار گیرد.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : اطمینان داشته باشید آرنج شما در امتداد شانه قرار داشته باشد.

 


حرکت هشتم: Internal Rotation (چرخش به داخل)

 

عضله اصلی درگیر: Pectoralis, subscapularis

شما باید این حرکت را در قفسه سینه و شانه خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: از یک کش با مقاومت کم (تراباند سبک) استفاده نمایید. هنگامیکه حرکت آسان شد به 3 مجموعه با 12 تکرار افزایش دهید. در صورت دسترسی به سالن بدنسازی این تمرین میتواند بر روی دستگاه (Weight machine) انجام شود. در اینصورت از یک مربی برای آگاهی از شکل درست انجام حرکت کمک بگیرید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         یک حلقه به طول 3 فوت (91/5 ساننتیمتر) با کش (تراباند) درست کرده و دو طرف را به هم ببندید. حلقه را به دستگیره در یا یک وسیله ثابت وصل کنید.

·         ایستاده و باند را با آرنج خمیده در پهلوی خود، همانند نقطه شروع در شکل نگاه دارید.

·         با نگاه داشتن آرنج در کنار خود بازوی خود را مقابل بدن خود بیاورید.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : آرنج شما باید چسبیده به پهلویتان قرار داشته باشد.

 

حرکت نهم: External Rotation (چرخش به خارج)

عضله اصلی درگیر: Infraspinatus, teres minor, posterior deltoid

شما باید این حرکت را قسمت بالای پشت خود و پشت شانه احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: از یک کش با مقاومت کم (تراباند سبک) استفاده نمایید. هنگامیکه حرکت آسان شد به 3 مجموعه با 12 تکرار افزایش دهید. در صورت دسترسی به سالن بدنسازی این تمرین میتواند بر روی دستگاه (Weight machine) انجام شود. در اینصورت از یک مربی برای آگاهی از شکل درست انجام حرکت کمک بگیرید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         یک حلقه به طول 3 فوت (91/5 ساننتیمتر) با کش (تراباند) درست کرده و دو طرف را به هم ببندید. حلقه را به دستگیره در یا یک وسیله ثابت وصل کنید.

·         ایستاده و باند را با آرنج خمیده در پهلوی خود، همانند نقطه شروع در شکل نگاه دارید.

·         با نگاه داشتن آرنج در کنار خود بازوی خود را به سمت بیرون ببرید.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : تیغه های شانه خود را هنگامیکه آرنج خود را به عقب می کشید، به سمت هم فشار دهید.

                                            ادامه دارد ....

                تمرین قبل                                               تمرین بعد  

برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا                                                 





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، تمرین درمانی، تمرینات درمانی، عضلات چرخاننده شانه، عضلات گرداننده بازو و شانه، ورزش شانه و بازو، حرکت تمرینی شانه،
لینک های مرتبط :




شنبه 3 تیر 1396 05:02 ب.ظ
As the admin of this site is working, no doubt very rapidly it
will be renowned, due to its quality contents.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 09:13 ق.ظ
This is the perfect blog for anybody who wants to find out about this topic.

You realize so much its almost tough to argue with you (not that I actually will need to?HaHa).
You certainly put a brand new spin on a topic that's been discussed for a long time.
Excellent stuff, just wonderful!
یکشنبه 27 فروردین 1396 07:39 ب.ظ
Nice response in return of this query with solid arguments and telling all on the topic of that.
یکشنبه 27 فروردین 1396 10:58 ق.ظ
Hello to every one, because I am actually eager of reading this blog's post to be updated regularly.
It carries good material.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 08:03 ب.ظ
I am extremely impressed together with your writing talents and
also with the structure in your weblog. Is this a paid subject or did you customize it
yourself? Either way stay up the nice high quality writing, it's rare to peer
a nice blog like this one these days..
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:18 ب.ظ
Howdy would you mind letting me know which web host
you're utilizing? I've loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads a lot
faster then most. Can you suggest a good internet hosting provider
at a fair price? Many thanks, I appreciate it!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر