رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

در بخش بعدی نویسنده به ارائه راهکارهایی پرداخته که مانع از بروز نگرانی در هنگام مواجهه با انتقاد می شوند. قبل از هر چیز لازم به توضیح است که نویسنده انتقاد ها را به دو دسته «مغرضانه» و «منصفانه و بی غرض» تقسیم کرده است.

       _ وی معتقد است که افراد هنگامی که در جایگاه بالاتر و ارزشمندتری قرار می گیرند هدف یکسری انتقادهای ناروا و اتهام قرار میگیرند. این نوع انتقادها نباید منجر به نگرانی و تشویش فرد شود زیرا « انتقاد ناروا اغلب تعریفی در لباس مبدل است » یا به تعبیر دیگر نویسنده معتقد است: « هیچ کس به سگ مرده لگد نمی زند. »

توصیه دیگر وی اینست که باید به نقطه ای برسیم که نگذاریم آن نکوهش ها و انتقادهای ناعادلانه ما را ناراحت کنند. به نظر نویسنده این امر هنگامی امکان پذیر است که به این باور برسیم که «مردم به من و تو فکر نمی کنند و توجهی به آنچه درباره ما گفته می شود ندارند. آنها به خودشان فکر می کنند. آنها هزار برابر بیشتر نگران سردرد خفیف خودشان هستند تا خبر فقدان امثال من و تو »

بنابر این کارهایت را به بهترین نحوی که می توانی انجام بده و بعد چتر قدیمی ات را بالای سرت بگیر و نگذار باران انتقادهای ناروا بر سرت ببارد.

       _ و اما درباره انتقادهای سازنده و منصفانه: همانهایی که به اعتقاد والت ویتمن درسهای بزرگی به ما می آموزند، آنجا که ما را در برابر این پرسش قرار داده است: « آیا تو فقط از کسانی درس میگیری که تحسینت می کنند و با ملایمت با تو رفتار می کنند و در کنارت می ایستند؟ یا درسهای بزرگی را از آدمهایی که از تو انتقاد می کنند، در مقابلت قد علم می کنند و با تو نبرد می کنند یاد گرفته ای؟ »

بزرگترین توصیه ای که نویسنده در این قسمت دارد اینست که بیایید عادت کنیم که قبل از دیگران خودمان از کارهای اشتباه خود انتقاد کنیم و با ذکر موارد متعدد از افراد موفق نشان داده است چگونه این افراد به صورت روزانه یا هفتگی به بررسی کارهای انجام شده توسط خودشان پرداخته و آنها را به نقد کشیده اند.

این راهکار باعث می شود ما دیگران را به خاطر مشکلاتمان مقصر ندانیم. در حقیقت در صورت بروز بداقبالی باید بپذیریم که مسئولیت غالب موارد آن خودمان هستیم. در ادامه نویسنده داستان یک فروشنده ناموفق را بیان میکند که وقتی با عدم توفیق در فروش روبرو شد در یک اقدام غیر متعارف با رجوع مجدد به خریداران از آنها تقاضا کرد دلیل خود را برای عدم خرید کالا از وی و همچنین نظر بی پرده خود را راجع به وی به او اعلام کنند و از این راه توانست خیلی سریع به مدار موفقیت تغییر جهت دهد.

وی که ای. اچ. لیتل نام داشت بعدها رئیس یکی از بزرگترین سازندگان صابون در دنیا بنام کالگیت – پالمولیو شد.

به این ترتیب پیشنهاد آخر نویسنده در این بخش  « داشتن تقاضای نقد بی غرض، مفید و سازنده » است.

در قسمت پایانی از این سلسله پست ها به بررسی بخشی از کتاب خواهیم پرداخت که راه هایی برای اجتناب از خستگی و حفظ روحیه و انرژی را معرفی کرده است.

                                             ادامه دارد ....

                   قسمت قبل                                                                 قسمت بعد




نوع مطلب : مقالات عمومی، 
برچسب ها : نگرانی، نگران نباش زندگی کن، دیل کارنگی،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic