رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 حرکت دهم: Elbow Flexion (خم کردن آرنج)

عضله اصلی درگیر: Biceps

شما باید این تمرین را در قسمت جلوی بالای بازوی خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: با یک وزنه که به شما اجازه تکرار 8 بار هر بار 3 ست را می دهد شروع کنید و به 3 ست با 12 تکرار افزایش دهید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را یک پوند (450 گرم) افزایش دهید تا حداکثر 5 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید دوباره از 8 بار تکرار شروع کنید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         با قامت راست بایستید طوری که وزنتان روی دو پا به تساوی توزیع شده باشد.

·         آرنج خود را نزدیک پهلوی خود نگاه دارید و به آهستگی وزنه را تا امتداد شانه همانند شکل بالا بیاورید.

·         2 ثانیه نگاه دارید.

·         به آرامی به وضعیت شروع بازگشته و تکرار کنید.

نکته : حرکت را سریع انجام ندهید و بازوی خود را تاب ندهید.

 

 

حرکت یازدهم: Elbow Extension (امتداد دادن آرنج به خارج)

عضله اصلی درگیر: Biceps

شما باید این تمرین را در قسمت پشت بالای بازوی خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: با یک وزنه که به شما اجازه تکرار 8 بار هر بار 3 ست را می دهد شروع کنید و به 3 ست با 12 تکرار افزایش دهید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را یک پوند (450 گرم) افزایش دهید تا حداکثر 5 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید دوباره از 8 بار تکرار شروع کنید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 8 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         با قامت راست بایستید طوری که وزنتان روی دو پا به تساوی توزیع شده باشد.

·         بازوی خود را بالا برده و آرنج خود را طوری خم کنید که وزنه پشت سر شما قرار گیرد. بازوی خود را با قرار دادن دست مقابل روی قسمت فوقانی بازو حمایت کنید.

·         به آهستگی آرنج خود را راست کرده و وزنه را به بالای سر بیاورید.

·         2 ثانیه نگاه دارید.

·         به آرامی بازوی خود را به پایین و پشت سر خود آورده و تکرار کنید.

نکته : عضلات شکم خود را سفت کرده و پشت خود را خم نکنید.

 

حرکت دوازدهم: Trapezius Strengthening (تقویت عضله ذوزنقه ای)

عضله اصلی درگیر: Middle and posterior deltoid, supraspinatus, middle trapezius

شما باید این تمرین را در پشت شانه و قسمت بالای پشت خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: با یک وزنه که به شما اجازه تکرار 20 بار هر بار 3 یا 4 ست را بدون احساس درد می دهد، شروع کنید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را 2 تا 3 پوند (900 گرم تا 1350 گرم) افزایش دهید اما با تعداد حرکت کمتر، تا حداکثر 5  تا 7 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید دوباره از 15 بار تکرار هر بار 3 ست شروع کنید.

دفعات تکرار : 3 مجموعه 20 بار

ایام هفته: 3  تا 5 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         زانوی خود را روی یک نیمکت یا صندلی قرار دهید و طوری به جلو خم شوید که دستتان به نیمکت رسیده و به حفظ تعادلتان کمک کند. دست دیگرتان را در کنار بدن قرار دهید، طوری که کف دست رو به بدن باشد.

·         به آرامی بازوی خود را بالا برده و دست خود را به وضعیتی که انگشتتان بالا قرار گیرد بچرخانید و هنگامیکه دستتان در ارتفاع شانه قرار گرفت متوقف نمایید. در این حالت بازوی شما موازی با زمین است.

·         به آهستگی بازوی خود را با شمارش 5 شماره به وضعیت اول بازگردانید.

نکته : وزنه ای انتخاب نمایید که تکرارهای آخر برایتان دشوار باشد اما درد ایجاد نشود.

                                              ادامه دارد ....

                    تمرین قبل                                                                            تمرین بعد

برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا 





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، تمرین درمانی، تمرینات درمانی، عضلات گرداننده شانه و بازو، elbow flexion، تمرینات ورزشی، حرکت تمرینی شانه،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic