رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

حرکت سیزدهم: Scapula Setting

عضله اصلی درگیر: Middle trapezius, serratus

شما باید این تمرین را در تیغه شانه و قسمت بالای پشت خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز: - 

دفعات تکرار : 10 بار

ایام هفته: 3  بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         بر روی شکم خود روی زمین دراز بکشید طوریکه بازوانتان در کنار قرار گیرند.

·         در صورت نیاز یک بالش را برای راحتی زیر پیشانی خود فرار دهید.

·         به آهستگی تیغه های شانه خود را به هم نزدیک کرده و پشت خود را تا حد امکان پایین آورید.

·         تا حد نصف این وضعیت را آزاد نمایید و برای 10 ثانیه در این حالت باقی بمانید.

·         به وضعیت اول بازگردید و 10 بار تکرار کنید.

نکته : گردن خود را به سمت بالا نکشید.


حرکت چهاردهم: Scapular Retraction/Protraction (امتداد دادن و نزدیک کردن عضلات کتف)

عضله اصلی درگیر: Middle trapezius, serratus

شما باید این تمرین را در تیغه شانه و قسمت بالای پشت خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز:  با یک وزنه که به شما اجازه تکرار 2 ست 8 تا 10 تایی را  می دهد، شروع کنید  و تا 3 ست 15 تایی ادامه دهید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را 1 پوند (450 گرم) افزایش دهید اما با تعداد حرکت کمتر، تا حداکثر 5 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید، دوباره از 2 ست 8 تا 10 تایی شروع کنید.

دفعات تکرار : 2 ست 10 تایی

ایام هفته: 3  بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         بر روی شکم خود روی میز یا تخت دراز بکشید، طوریکه دست آسیب دیده در کنار به صورت آویزان قرار گیرد.

·         آرنج خود را صاف نگاه داشته و وزنه را به آرامی با فشردن تیغه شانه تا حد امکان به سمت مخالف، بالا بکشید .

·         به آهستگی تیغه های شانه خود را به هم نزدیک کرده و پشت خود را تا حد امکان پایین آورید.

·         به آرامی به وضعیت اول بازگردید و تکرار کنید.

نکته : شانه خود را به سمت گوش بالا نکشید.


 

حرکت پانزدهم: Bent-Over Horizontal Abduction (بالا کشیدن به خارج بصورت افقی)

عضله اصلی درگیر: Middle and lower trapezius, Infraspinatus, teres minor, posterior deltoid

شما باید این تمرین را در پشت شانه و قسمت بالای پشت خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز:  با یک وزنه که به شما اجازه تکرار 3 ست 8 تایی را  می دهد، شروع کنید  و تا 3 ست 12 تایی ادامه دهید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را 1 پوند (450 گرم) افزایش دهید اما با تعداد حرکت کمتر، تا حداکثر 5 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید دوباره از 3 ست 8 تایی شروع کنید.

دفعات تکرار : 3 ست 8 تایی

ایام هفته: 3  بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         بر روی شکم خود روی میز یا تخت دراز بکشید طوریکه دست آسیب دیده در کنار به صورت آویزان قرار گیرد.

·         بازوی خود را صاف نگاه داشته و به آرامی تا سطح چشم بالا بیاورید .

·         به آرامی به وضعیت اول بازگردید و تکرار کنید.

نکته : هنگام پایین آوردن وزنه این کار را با کنترل انجام دهید.

                                          ادامه دارد ....

                   تمرین قبل                                                                     تمرین بعد

برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا 





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، تمرین درمانی، تمرینات درمانی، عضلات گرداننده شانه، تمرین شانه، تمرین بازو، حرکت تمرینی،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic