تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تمرینات درمانی Rotator Cuff and Shoulder (عضلات گرداننده بازو و شانه) (قسمت آخر)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

حرکت شانزدهم: Internal and External Rotation (چرخش به داخل و خارج)

عضله اصلی درگیر: چرخش داخلی: anterior deltoid, pectoralis, subscapularis, latissimus

                      چرخش خارجی: posterior deltoid, infraspinatus, teres minor

شما باید این تمرین را در جلو و پشت شانه و سینه و قسمت بالای پشت خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز:  با یک وزنه که به شما اجازه تکرار 3 تا 4 ست 20 تایی را بدون درد می دهد، شروع کنید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را 2 تا 3 پوند (900 تا 1350 گرم) افزایش دهید اما با تعداد حرکت کمتر، تا حداکثر 5 تا 7 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید دوباره از 3 ست 15 تایی شروع کنید.

دفعات تکرار : 3 تا 4 ست 20 تایی

ایام هفته: 3 تا 5 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         به پشت روی یک سطح صاف بخوابید.

·         بازوی خود را صاف از شانه امتداد دهید و آرنج خود را 90 درجه خم کنید طوریکه انگشتان شما به بالا اشاره داشته باشند.

·         آرنج خود را خمیده و روی زمین نگاه دارید. به آرامی بازوی خود را مانند شکل روی مسیر نیم دایره حرکت دهید. اگر در حالت 90 درجه در آرنج احساس درد دارید به 45 درجه کاهش دهید.

 نکته : وزنه ای انتخاب نمایید که تکرارهای آخر برایتان دشوار باشد اما درد ایجاد نشود.

 

حرکت هفدهمExternal Rotation (چرخش خارجی)

عضله اصلی درگیر: Infraspinatus, teres minor, posterior deltoid

شما باید این تمرین را در پشت شانه و قسمت بالای پشت خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز:  با یک وزنه که به شما اجازه تکرار2 ست 8 تا 10 تایی را می دهد (تقریباً 1 تا 2 پوند)، شروع کنید و تا 3 ست 15 تایی ادامه دهید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را 1 پوند (450 گرم) افزایش دهید، تا حداکثر 5 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید دوباره از 2 ست 8 تا 10 تایی شروع کنید.

دفعات تکرار : 2 ست 10 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         به پهلو روی یک سطح صاف و سفت بخوابید طوریکه دست سالم پایین و در زیر سر قرار گیرد.

·         بازوی سمت آسیب دیده را در مقابل بدن همچون شکل قرار داده و آرنج خود را 90 درجه خم کنید.

·         آرنج خود را مقابل بدن نگاه دارید و به آرامی بازوی خود را از شانه بچرخانید. وزنه را به حالت عمودی بالا ببرید.

·         به آرامی وزنه را با شمارش 1 تا 5 به پایین و به وضعیت شروع برگردانید.

 نکته : اجازه ندهید بدنتان هنگامیکه وزنه را بالا می برید به عقب بچرخد.

 

حرکت هجدهم: Internal Rotation (چرخش داخلی)

عضله اصلی درگیر: Subscapularis, teres major

شما باید این تمرین را در جلوی شانه خود احساس نمایید.

تجهیزات مورد نیاز:  با یک وزنه که به شما اجازه تکرار2 ست 8 تا 10 تایی را می دهد (تقریباً 1 تا 2 پوند)، شروع کنید و تا 3 ست 15 تایی ادامه دهید. هرگاه حرکت آسان شد وزنه را 1 پوند (450 گرم) افزایش دهید، تا حداکثر 5 پوند. هر بار که وزنه را افزایش می دهید دوباره از 2 ست 8 تا 10 تایی شروع کنید.

دفعات تکرار : 2 ست 10 تایی

ایام هفته: 3 بار در هفته

دستورالعمل انجام:

·         به پهلو روی یک سطح صاف و سفت بخوابید طوریکه سمت آسیب دیده در پایین قرار گیرد.

·         یک بالش در زیر سر قرار دهید طوریکه ستون مهره هایتان در وضعیت صاف قرار گیرد.

·         بازوی سمت آسیب دیده را در مقابل بدن همچون شکل قرار داده و آرنج خود را 90 درجه خم کنید.

·         آرنج خود را مقابل بدن نگاه دارید و به آرامی بازوی خود را از شانه بچرخانید. وزنه را به حالت عمودی بالا ببرید.

·         به آرامی وزنه را به پایین و به وضعیت شروع برگردانید.

 نکته : اجازه ندهید بدنتان هنگامیکه وزنه را بالا می برید به عقب بچرخد.

                                                   پایان

   تمرین قبل

برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، تمرین درمانی، تمرین ورزشی شانه، حرکت تمرینی، عضلات گرداننده شانه، عضلات چرخاننده بازو، بازو و شانه،
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:16 ب.ظ
I do not know if it's just me or if everybody else encountering problems with your blog.
It appears as though some of the written text on your content are running off the screen.
Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to them too?

This could be a problem with my web browser because I've had this happen previously.
Appreciate it
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:04 ب.ظ
whoah this weblog is wonderful i really like reading
your posts. Stay up the great work! You already know, many individuals
are looking around for this information, you could aid them greatly.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 09:18 ق.ظ
Hey just wanted to give you a quick heads up. The text in your content seem to be running off the screen in Internet explorer.
I'm not sure if this is a format issue or something to do with internet browser compatibility
but I figured I'd post to let you know. The design look great
though! Hope you get the problem resolved soon.
Cheers
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 08:23 ب.ظ
You should take part in a contest for one of the finest sites on the net.
I most certainly will highly recommend this blog!
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 11:53 ب.ظ
I'm more than happy to uncover this site. I want to to thank you for ones time due to this wonderful read!!
I definitely loved every part of it and I have you book-marked to check out
new stuff on your web site.
یکشنبه 27 فروردین 1396 08:50 ب.ظ
My relatives every time say that I am wasting my time here at web,
however I know I am getting familiarity every day by reading thes good content.
شنبه 26 فروردین 1396 04:50 ب.ظ
My family every time say that I am wasting my time here at web, however I know I am getting familiarity everyday
by reading thes fastidious content.
جمعه 25 فروردین 1396 07:42 ب.ظ
Hello! This post couldn't be written any better!
Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept
chatting about this. I will forward this article to him.
Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:05 ب.ظ
Hello my loved one! I wish to say that this article is
awesome, great written and include approximately all vital infos.

I would like to look extra posts like this .
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:21 ب.ظ
I am extremely impressed with your writing skills and
also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you
modify it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing,
it is rare to see a great blog like this one these days.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر