تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - شیوه صحیح نگارش در وب
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

متن مناسب برای وب

چگونه یک محتوای وب جالب توجه برای خوانندگان بنویسیم؟

 البته قبل از هر چیز باید تاکید کنم که این مطالب با تمرکز بر جنبه بازاریابی تنظیم 

شده و در تهیه مطالب و محتوای علمی برخی از موارد زیر مصداق پیدا نمی کنند.

اشتباهی که اغلب نویسندگان وب مرتکب می شوند اینست که تصور می کنند با خوانندگانی که تشنه مطالب آنها هستند روبرو می باشند. آنها در قضاوت راجع به اینکه چه چیزی باعث می شود خوانندگان بر روی مطلب آنها کلیک کنند، دچار خطا هستند.

نباید خوانندگان وب را انسانهایی فرض کرد که تنها دوست دارند بخوانند، این تصور برای خوانندگان متون چاپی صادق است. ملاقات کنندگان وب شکارچیانی هستند که به دنبال شکار اطلاعات یا محصولی آمده اند، آنها به سرعت و غالباً بدون تفکر تصمیم گیری می کنند. پس بیایید یاد بگیریم که چگونه باید این نوع خوانندگان را ترغیب به خواندن مطالب خود نماییم:

1-      خوانندگان خود را همچون پلنگ شکارچی تصور نمایید:

آنها برای وعده غذایی بعدی خود به شکار آمده اند. با بررسی صحنه بسرعت تصمیم می گیرند که آیا این شرایط به یک وعده غذایی مناسب و سهل الوصول منتهی می شود یا خیر؟ یک شکارچی دوست ندارد وقت خود را تلف نماید. ملاقات کنندگان سایت شما هم میل ندارند وقت زیادی برای یافتن اطلاعات یا محصول خود در صفحات سایت شما تلف نمایند. آنها می خواهند آنرا سریع بیابند. پس اگر سایت شما پیچیده به نظر برسد با تعداد زیادی آیتم قابل انتخاب، آنها به سراغ سایت دیگری خواهند رفت. آنها با یک نگاه اجمالی تصمیم می گیرند و نیازی نمی بینند که در صحت تصمیم خود یقین حاصل کنند. مهم این است در همان نگاه اجمالی شما بتوانید پیام خود را برسانید.

محتوای درست در وب

2-      مهمترین اطلاعات خود را در جایگاه اول بگذارید.

یک متن وب را به سبک قدیمی ننویسید. در نگارش مقالات و تالیفات شما ابتدا توضیح می دهید که راجع به چه مطلبی می خواهید بحث کنید و بعد به ادبیات موضوع می پردازید و سپس بحث را باز می نمایید و در انتها نتیجه گیری (یعنی مهمترین بخش نوشته تان) را به ترسیم می کشید. اما برای متون وب باید برعکس عمل نمایید: مهمترین نکات مورد نظرتان باید اول عنوان شوند.

یکی از مهمترین اطلاعاتی که ملاقات کننده وب سایت شما می خواهد بداند عبارتی راجع به کاریست که شما انجام می دهید. بعد از این شاید وی جزئیات بیشتری را از سایت شما جویا شود. آنگاه حتی شاید به اطلاعات پس زمینه سایت شما هم رجوع کند. روزنامه نگاران این شیوه نگارش را هرم معکوس می نامند. در مقالات روزنامه ای، اطلاعات با اهمیت بیشتر ابتدا ظاهر میشوند، سپس جزئیات و اطلاعات پس زمینه می آید. در این حالت شما اغلب با خواندن پاراگراف اول تصویر عمده ای از موضوع بدست می آورید.

3-      سعی نکنید باهوش و یا خلاق باشید:

در وب خیلی کم پیش می آید خواننده روی کلمات یا عباراتی که نمی فهمد مکث کند. او عجله دارد زیرا می تواند چندین سایت دیگر را مرور کند به جای اینکه روی یافتن مفهوم عبارت شما وقت صرف کند. عبارات ساده معمولاً کارایی بهتری دارند. عبارات هوشمندانه نیازمند تفکر هستند و این در فضای وب کاربرد ندارد، پس نسخه وب خود را هر چه می توانید ساده تر نمایید. مطلب خود را طوری تنظیم کنید که برای یک فرد 12 ساله قابل خواندن باشد و از بکار بردن طنز اجتناب کنید مگر اینکه مطمئن باشید قابل درک است.

4-      برای افراد مرورگر بنویسید نه خوانندگان:

چند نفر مطلب شما را می خوانند؟ (شاید هیچکس!) آنچه اغلب خوانندگان انجام می دهند: یک نگاه اجمالی به صفحات جدید و مرور بخشی از متن و کلیک بر روی اولین لینکی که جلب توجه آنها را می کند یا ارتباط با آنچه جستجو می کنند، دارد.

تحقیقات نشان میدهد که تنها 16% مردم صفحات وب را کلمه به کلمه میخوانند، بقیه مرور می کنند.

اما چگونه برای مرورگران بنویسیم:

-          آیا عناوین با آنچه می خواهیم بگوییم ارتباط دارد؟

-          آیا عناوین فرعی، نکات کلیدی شما را به تصویر می کشد؟

-          آیا به کمک تیتر بندی و Bullet point و کاهش کلمات، خوانایی متن را افزایش داده اید؟

 

5-      از کلمات آشنا استفاده کنید:

ما در جستجوی خود به دنبال کلماتی که دنبال می کنیم هستیم و وقتی آنها را یافتیم کلیک میکنیم. به عنوان مثال: فرض کنید برای تعطیلات می خواهید یک پرواز ارزان به یک مقصد پیدا کنید، شما از کدام واژه استفاده می کنید؟ جدول زیر آمار ماهانه سه مفهوم یکسان را در جستجوی گوگل نشان می دهد:

جدول آمار جستجو در گوگل

در واقع باید دنبال کلماتی باشیم که مردم بدنبال آن هستند، اما معمولاً کاری را که ترجیح می دهیم انجام می دهیم: ما دوست داریم علمی و خاص جلوه کنیم، اما بازدید کنندگان سایت ما شکارچیانی هستند که به دنبال کلمات آشنای خود می گردند.

6-      برای مردم تنبل بنویسید:

درست مانند شکارچی تنبلی که به دنبال یک شکار آسان برای شام خود میگردد، جستجوگران سایت هم با کمترین تلاش برای خواندن سایت شما دنبال مطلب مورد نظر خود می گردند.

-          از پاراگرافهای کوتاه با حداکثر 4 جمله استفاده کنید.

-          از جملات کوتاه بطور متوسط با 12 کلمه استفاده کنید.

-          از کلمات غیر ضروری اجتناب کنید.

-          از کلمات نامناسب و مخصوص یک صنف اجتناب نمایید.

-          از جملات و افعال مجهول اجتناب نمایید.

-          از تکرار غیر ضروری خودداری کنید.

-          ملاقات کنندگان سایت خود را مستقیم هدایت نمایید.

-          متن خود را کوتاه نمایید.

اما چقدر متن را کوتاه نماییم؟ نصف کلمات متن خود را حذف نمایید. البته شاید نتوان تا این حد پیش رفت اما این یک حدیست که شما را با خودتان رو در رو می کند.

 نوشتن در وب

7-      انتظار داشته باشید مردم به هر قسمت از سایت شما بروند:

مردم یک کتاب را معمولاً از فصل اول شروع به خواندن می کنند و سپس فصلهای بعدی، اما تصور کنید کسی این کار را از انتهای فصل آخر شروع کرده و بعد به فصل دوم سر بزند و همینطور تصادفی کار را ادامه دهد. این همان کاریست که ملاقات کنندگان سایت انجام می دهند. در این صورت صفحات سایت ما چه ویژگیهایی باید داشته باشند؟

-          هر صفحه باید بآسانی مرور شود.

-          هر صفحه باید به آنها بگوید که کجا هستند و سایت درباره چیست؟

-          هر صفحه باید در بر گیرنده تمامی ابزارها و راههای دسترسی به امکانات سایت باشد.

به راهنماهای مرسوم در سایت اکتفا نکنید.

8-      کاری کنید که یافتن شما برای شکارچیان ساده باشد:

به سوالات مشتریان احتمالی پاسخ بدهید.

در هر صفحه یک بحث کلیدی را ارائه نمایید.

لینک هایی به صفحاتی از وب سایت خود یا سایر وب سایت ها برقرار نمایید.

از عبارات و کلماتی که مشتریان بالقوه شما بدنبال آنها هستند، استفاده نمایید.

در مجموع : مفید باشید.

9-      از اثر گذاری بصری غافل نباشید:

برای دستیابی به این اثر موارد زیر را در نظر داشته باشید:

-          متن را با عکس و فیلم جایگزین نمایید.

-          از فونت های با سایزهای متنوع استفاده نمایید.

-          از نقل قول مشتریان یا متخصصان برای افزایش اعتبار استفاده نمایید.

-          از فونت های متنوع مانند ایتالیک، ضخیم، برجسته و نظایر آن استفاده کنید.

-          به جای عناوین طولانی از عناوین کوتاه و زیر عنوان استفاده نمایید.

-          پاراگرافها را تبدیل به bullet points نمایید.

و مهمترین نکته اینکه از فضاهای سفید به جای صفحات شلوغ استفاده نمایید.

__________________________________________________________________________________   

 مطالب مرتبط:   ورود به رتبه بندی (رنکینگ) گوگل چقدر زمان می برد؟

__________________________________________________________________________________________________





نوع مطلب : مقالات عمومی، اخبار، 
برچسب ها : مطلب مناسب برای وب، نوشتن در وب سایت، web content، seo، google rank، رنکینگ گوگل و متن، متن مناسب و SEO،
لینک های مرتبط :




جمعه 26 خرداد 1396 07:49 ب.ظ
I couldn't refrain from commenting. Perfectly written!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:50 ب.ظ
I'm extremely impressed with your writing abilities as smartly as with the format on your blog.
Is this a paid subject matter or did you modify it your
self? Either way stay up the nice high quality writing, it
is uncommon to peer a great blog like this one nowadays..
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:06 ب.ظ
Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was
just wondering if you get a lot of spam feedback?
If so how do you protect against it, any plugin or anything you can recommend?

I get so much lately it's driving me mad so any assistance is
very much appreciated.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:02 ب.ظ
What a data of un-ambiguity and preserveness
of valuable know-how regarding unpredicted feelings.
سه شنبه 29 فروردین 1396 01:20 ب.ظ
I just couldn't leave your web site before suggesting that I really enjoyed the usual info an individual
supply for your guests? Is going to be again regularly
in order to check up on new posts
یکشنبه 27 فروردین 1396 09:12 ب.ظ
I was able to find good info from your articles.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 06:59 ب.ظ
Nice post. I used to be checking constantly this blog
and I'm inspired! Extremely helpful info specially the ultimate phase :) I deal with such information a lot.
I was seeking this certain information for a very
long time. Thank you and good luck.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:22 ب.ظ
I always emailed this webpage post page to all my associates, since if like to read it next my links will
too.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر