تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - حرکات تمرینی مفصل ران (Hip) (قسمت دوم)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

4)     حرکت چهارم: Supine Hamstring Stretch (کشش همسترینگ در حالت خوابیده به پشت)

hamstring stretch

عضلات اصلی درگیر: Hamstrings

شما باید کشش را در پشت پا و پشت زانوی خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 2 ست هر کدام 4 بار

روزهای هفته: روزانه

تجهیزات مورد نیاز: -

دستورالعمل انجام: 


·         روی زمین به پشت با زانو های خمیده بخوابید.

·         یک پا را زمین بلند کرده و زانو را به سمت سینه نزدیک کنید. با دستان خود ران را در قسمت پایین زانو نگاه دارید.

·         پای خود را صاف نگاه داشته و آنرا به آرامی به سمت سر خود بکشید تا حدی که احساس کشش نمایید. (اگر برای گرفتن ران خود مشکل دارید با یک حوله به دور ران و گرفتن دو سر حوله اینکار را انجام دهید.)

·         این کشش را برای 30 تا 60 ثانیه نگاه دارید. سپس 30 ثانیه استراحت نمایید.

·         کشش را برای سمت مقابل تکرار نمایید. سپس کل حرکت را 4 بار تکرار کنید.

نکته : به هیچ وجه مفصل زانو را نکشید.

 

 

5)     حرکت پنجم: Hip Abduction (تمرین عضلات خارج ران)

hip abduction

عضلات اصلی درگیر: Gluteus medius, abductors

 شما باید این تمرین را در قسمت بیرونی ران و باسن خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 8 بار

روزهای هفته: 2 تا 3 روز در هفته

تجهیزات مورد نیاز: با وزنه ای شروع نمایید که اجازه 8 بار تکرار را به شما بدهد و تا 12 بار افزایش دهید. هرگاه تمرین برایتان آسان شد وزنه را هر بار یک پوند (450 گرم) افزایش داده و دوباره تعداد را از 8 بار شروع و تا 12 بار افزایش دهید.

دستورالعمل انجام:

·         روی زمین به پهلو دراز بکشید طوریکه پای آسیب دیده بالا قرار گیرد و پای سالم را برای پشتیبانی خم نمایید.

·         پای بالا را صاف نموده و به آرامی تا زاویه 45 درجه بالا آورید. زانوی خود را صاف نگاه دارید اما آنرا قفل نکنید.

·         این حالت را برای 5 ثانیه نگاه دارید.

·         به آرامی پای خود را پایین آورده و 2 ثانیه استراحت دهید.

·         تکرار نمایید. سپس کل حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

نکته : پای خود را به خاطر بالاتر بردن نچرخانید. همواره باید قسمت بیرونی پایتان رو به بالا باشد.

 

6)     حرکت ششم: Hip Adduction (تمرین عضلات داخل ران)

hip adduction

عضلات اصلی درگیر: Adductors

 شما باید این تمرین را در قسمت داخلی ران خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 8 بار

روزهای هفته: 2 تا 3 روز در هفته

تجهیزات مورد نیاز: با وزنه ای شروع نمایید که اجازه 8 بار تکرار را به شما بدهد و تا 12 بار افزایش دهید. هرگاه تمرین برایتان آسان شد وزنه را هر بار یک پوند (450 گرم) افزایش داده و دوباره تعداد را از 8 بار شروع و تا 12 بار افزایش دهید.

دستورالعمل انجام:

·         روی زمین به پهلو دراز بکشید طوریکه پای آسیب دیده پایین قرار گیرد و پای سالم را از روی پای آسیب دیده خم نمایید.

·         پای آسیب دیده را به اندازه 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتیمتر) بالا آورید

·         این حالت را برای 5 ثانیه نگاه دارید.

·         به آرامی پای خود را پایین آورده و 2 ثانیه استراحت دهید.

·         تکرار نمایید. سپس کل حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

نکته : درست خود را مقابل شکم بروی زمین قرار دهید تا به سمت عقب کشیده نشوید.

                                ادامه دارد ....

       تمرین قبل                                                                        تمرین بعد


برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین مفصل ران، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، مفصل ران، حرکت تمرینی ران، تمرین درمانی، درد مفصل ران، تمرین ورزشی، حرکت ورزشی مفصل ران،
لینک های مرتبط :




شنبه 1 مهر 1396 07:21 ب.ظ
Asking questions are in fact pleasant thing if you are not understanding anything completely, except this
piece of writing presents pleasant understanding even.
شنبه 1 مهر 1396 05:41 ب.ظ
Saved as a favorite, I like your web site!
یکشنبه 15 مرداد 1396 04:42 ب.ظ
Thanks for finally talking about >رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - حرکات تمرینی مفصل ران (Hip) (قسمت دوم)
<Loved it!
یکشنبه 15 مرداد 1396 03:52 ب.ظ
An intriguing discussion is worth comment. I believe that you should
write more about this subject matter, it may not be a taboo subject but typically people do not discuss these issues.
To the next! Many thanks!!
جمعه 13 مرداد 1396 09:35 ق.ظ
Hello, just wanted to mention, I enjoyed this post. It was practical.
Keep on posting!
سه شنبه 3 مرداد 1396 07:02 ب.ظ
Definitely believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be
on the web the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries that they
just don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well
as defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks
شنبه 31 تیر 1396 02:08 ب.ظ
I am truly thankful to the holder of this website who has shared this enormous article at at this time.
شنبه 31 تیر 1396 07:21 ق.ظ
Fabulous, what a webpage it is! This web site provides valuable data to
us, keep it up.
یکشنبه 11 تیر 1396 11:40 ق.ظ
Right here is the right site for everyone who hopes to find out about this
topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really
will need to?HaHa). You certainly put a new spin on a subject that's been written about for years.
Excellent stuff, just wonderful!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 10:54 ق.ظ
Excellent article. Keep writing such kind of info on your blog.
Im really impressed by your site.
Hey there, You have performed a fantastic job. I will
definitely digg it and for my part suggest to my
friends. I'm confident they will be benefited
from this website.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 08:18 ق.ظ
An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who has been conducting a
little homework on this. And he in fact bought me lunch due to the fact that I found it for him...
lol. So allow me to reword this.... Thank YOU for
the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this subject here on your internet site.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 07:14 ب.ظ
Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets
I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was
hoping maybe you would have some experience with something like this.
Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.
دوشنبه 28 فروردین 1396 12:53 ب.ظ
I visit day-to-day some websites and information sites
to read posts, however this webpage gives quality
based content.
شنبه 26 فروردین 1396 04:55 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout of your site. It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a
developer to create your theme? Excellent work!
جمعه 25 فروردین 1396 06:33 ب.ظ
You're so awesome! I do not believe I've read a single thing like this before.

So wonderful to discover someone with a few original thoughts on this subject matter.
Really.. thank you for starting this up. This website is one thing that is needed on the internet, someone with some originality!
پنجشنبه 24 فروردین 1396 06:26 ب.ظ
Hi there, everything is going fine here and ofcourse every one is sharing information, that's really excellent, keep up
writing.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر