رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

4)     حرکت چهارم: Supine Hamstring Stretch (کشش همسترینگ در حالت خوابیده به پشت)

hamstring stretch

عضلات اصلی درگیر: Hamstrings

شما باید کشش را در پشت پا و پشت زانوی خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 2 ست هر کدام 4 بار

روزهای هفته: روزانه

تجهیزات مورد نیاز: -

دستورالعمل انجام: 


·         روی زمین به پشت با زانو های خمیده بخوابید.

·         یک پا را زمین بلند کرده و زانو را به سمت سینه نزدیک کنید. با دستان خود ران را در قسمت پایین زانو نگاه دارید.

·         پای خود را صاف نگاه داشته و آنرا به آرامی به سمت سر خود بکشید تا حدی که احساس کشش نمایید. (اگر برای گرفتن ران خود مشکل دارید با یک حوله به دور ران و گرفتن دو سر حوله اینکار را انجام دهید.)

·         این کشش را برای 30 تا 60 ثانیه نگاه دارید. سپس 30 ثانیه استراحت نمایید.

·         کشش را برای سمت مقابل تکرار نمایید. سپس کل حرکت را 4 بار تکرار کنید.

نکته : به هیچ وجه مفصل زانو را نکشید.

 

 

5)     حرکت پنجم: Hip Abduction (تمرین عضلات خارج ران)

hip abduction

عضلات اصلی درگیر: Gluteus medius, abductors

 شما باید این تمرین را در قسمت بیرونی ران و باسن خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 8 بار

روزهای هفته: 2 تا 3 روز در هفته

تجهیزات مورد نیاز: با وزنه ای شروع نمایید که اجازه 8 بار تکرار را به شما بدهد و تا 12 بار افزایش دهید. هرگاه تمرین برایتان آسان شد وزنه را هر بار یک پوند (450 گرم) افزایش داده و دوباره تعداد را از 8 بار شروع و تا 12 بار افزایش دهید.

دستورالعمل انجام:

·         روی زمین به پهلو دراز بکشید طوریکه پای آسیب دیده بالا قرار گیرد و پای سالم را برای پشتیبانی خم نمایید.

·         پای بالا را صاف نموده و به آرامی تا زاویه 45 درجه بالا آورید. زانوی خود را صاف نگاه دارید اما آنرا قفل نکنید.

·         این حالت را برای 5 ثانیه نگاه دارید.

·         به آرامی پای خود را پایین آورده و 2 ثانیه استراحت دهید.

·         تکرار نمایید. سپس کل حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

نکته : پای خود را به خاطر بالاتر بردن نچرخانید. همواره باید قسمت بیرونی پایتان رو به بالا باشد.

 

6)     حرکت ششم: Hip Adduction (تمرین عضلات داخل ران)

hip adduction

عضلات اصلی درگیر: Adductors

 شما باید این تمرین را در قسمت داخلی ران خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 8 بار

روزهای هفته: 2 تا 3 روز در هفته

تجهیزات مورد نیاز: با وزنه ای شروع نمایید که اجازه 8 بار تکرار را به شما بدهد و تا 12 بار افزایش دهید. هرگاه تمرین برایتان آسان شد وزنه را هر بار یک پوند (450 گرم) افزایش داده و دوباره تعداد را از 8 بار شروع و تا 12 بار افزایش دهید.

دستورالعمل انجام:

·         روی زمین به پهلو دراز بکشید طوریکه پای آسیب دیده پایین قرار گیرد و پای سالم را از روی پای آسیب دیده خم نمایید.

·         پای آسیب دیده را به اندازه 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتیمتر) بالا آورید

·         این حالت را برای 5 ثانیه نگاه دارید.

·         به آرامی پای خود را پایین آورده و 2 ثانیه استراحت دهید.

·         تکرار نمایید. سپس کل حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

نکته : درست خود را مقابل شکم بروی زمین قرار دهید تا به سمت عقب کشیده نشوید.

                                ادامه دارد ....

       تمرین قبل                                                                        تمرین بعد


برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین مفصل ران، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، مفصل ران، حرکت تمرینی ران، تمرین درمانی، درد مفصل ران، تمرین ورزشی، حرکت ورزشی مفصل ران،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic