تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - حرکات تمرینی مفصل ران (Hip) (قسمت آخر)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

            7)     حرکت هفتم: Hip Extension   (Prone)   (کشش مفصل ران (خوابیده بر روی شکم))

hip extension

عضلات اصلی درگیر: Gluteus maximus

شما باید این تمرین را در باسن خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 8 بار

روزهای هفته: 2 تا 3 روز در هفته

تجهیزات مورد نیاز: با وزنه ای شروع نمایید که اجازه 8 بار تکرار را به شما بدهد و تا 12 بار افزایش دهید. هرگاه تمرین برایتان آسان شد وزنه را هر بار یک پوند (450 گرم) افزایش داده و دوباره تعداد را از 8 بار شروع و تا 12 بار افزایش دهید.

دستورالعمل انجام:


·         روی زمین صاف و سفت به روی شکم دراز بکشید یک بالش زیر شکم خود بگذارید.

·         یک زانوی خود را 90 درجه خم نمایید.

·         یک پای خود را مشابه شکل بالا بکشید.

·         به آرامی پای خود را با شمارش تا 5 بر روی زمین پایین آورید.

·         تکرار نمایید. سپس کل حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

نکته : سر، گردن و بالاتنه خود را در طول حرکت در حالت آرام و رها نگاه دارید.

 

 

8)     حرکت هشتم: Internal Hip Rotation (چرخش داخلی مفصل ران)

internal hip rotation

عضلات اصلی درگیر: Medial hamstrings

شما باید این تمرین را در پشت ران خود احساس کنید.

تعداد تکرار: 8 بار

روزهای هفته: 2 تا 3 روز در هفته

تجهیزات مورد نیاز: با وزنه ای شروع نمایید که اجازه 8 بار تکرار را به شما بدهد و تا 12 بار افزایش دهید. هرگاه تمرین برایتان آسان شد وزنه را هر بار یک پوند (450 گرم) افزایش داده و دوباره تعداد را از 8 بار شروع و تا 12 بار افزایش دهید.

دستورالعمل انجام:

·         به پهلو روی یک نیمکت یا تخت فیزیوتراپی با یک بالش بین دو ران خود دراز بکشید. بازوی زیرین خود را در جلوی بدن خود قرار داده و در صورت نیاز برای راحتی از یک بالش در زیر سر خود استفاده کنید.

·         ساق پای بالایی خود را جلو آورده و پای خود را به سمت پایین ببرید طوریکه پایین تر از سطح نیمکت قرار گیرد، مانند آنچه در شکل حالت شروع (Start position) نشان داده شده است. پای زیرین را برای حفظ تعادل میتوانید قدری خم نمایید.

·         باسن خود را چرخانده پای خود را تا حد امکان بالا آورید، مانند آنچه در شکل حالت پایان (Finish position) نشان داده شده است.

·         به آرامی پای خود را با شمارش تا 5 به حالت شروع برگردانید.

·         تکرار نمایید. سپس کل حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

نکته : در طول حرکت در حالت پهلو باقی مانده و به جلو یا عقب متمایل نشوید.

 

 

9)     حرکت نهم: External Hip Rotation (چرخش خارجی مفصل ران)

external hip rotation

عضلات اصلی درگیر: Piriformis

شما باید این تمرین را در باسن احساس کنید.

تعداد تکرار: 8 بار

روزهای هفته: 2 تا 3 روز در هفته

تجهیزات مورد نیاز: با وزنه ای شروع نمایید که اجازه 8 بار تکرار را به شما بدهد و تا 12 بار افزایش دهید. هرگاه تمرین برایتان آسان شد وزنه را هر بار یک پوند (450 گرم) افزایش داده و دوباره تعداد را از 8 بار شروع و تا 12 بار افزایش دهید.

دستورالعمل انجام:

·         به پهلو روی یک نیمکت یا تخت فیزیوتراپی دراز بکشید. بازوی زیرین خود را در جلوی بدن خود قرار داده و در صورت نیاز برای راحتی از یک بالش در زیر سر خود استفاده کنید.

·         ساق پای پایینی خود را جلو آورده و پای خود را به سمت پایین ببرید طوریکه پایین تر از سطح نیمکت قرار گیرد، مانند آنچه در شکل حالت شروع (Start position) نشان داده شده است. پای بالایی را برای حفظ تعادل تا حد امکان راست نمایید.

·         باسن خود را چرخانده پای خود را تا حد امکان بالا آورید، مانند آنچه در شکل حالت پایان (Finish position) نشان داده شده است.

·         به آرامی پای خود را با شمارش تا 5 به حالت شروع برگردانید.

·         تکرار نمایید. سپس کل حرکت را برای پای دیگر تکرار کنید.

نکته : در طول حرکت در حالت پهلو باقی مانده و به جلو یا عقب متمایل نشوید.

                                        پایان

   تمرین قبل


برگرفته از سایت رسمی آکادمی جراحان ارتوپد آمریکا





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، ┘- تمرین مفصل ران، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، تمرین درمانی، حرکت تمرینی، تمرین ورزشی، ورزش مفصل ران، درد مفصل ران، hip،
لینک های مرتبط :




پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 02:24 ق.ظ
Precisely what I was looking for, thanks for putting up.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:49 ب.ظ
What's Going down i am new to this, I stumbled upon this I have found It positively
useful and it has helped me out loads. I'm hoping to contribute & help other customers
like its helped me. Good job.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:07 ب.ظ
Hi everybody, here every person is sharing such knowledge, so it's fastidious to
read this blog, and I used to pay a visit this website every day.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 08:13 ب.ظ
Amazing blog! Do you have any tips for aspiring
writers? I'm planning to start my own site soon but
I'm a little lost on everything. Would you
suggest starting with a free platform like Wordpress or go for a paid option? There are so many options out there that I'm
totally confused .. Any recommendations?
Cheers!
شنبه 9 اردیبهشت 1396 10:20 ب.ظ
I think everything said made a great deal of sense. But,
what about this? what if you added a little content?
I ain't suggesting your information isn't good, however
what if you added a headline that grabbed folk's attention? I mean رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - حرکات تمرینی مفصل ران (Hip) (قسمت آخر)
is kinda vanilla. You should peek at Yahoo's front page and note how they
write post titles to get viewers to click. You might add a video or
a related picture or two to grab people excited about what you've written. In my
opinion, it could make your website a little
bit more interesting.
شنبه 9 اردیبهشت 1396 05:47 ب.ظ
I leave a response whenever I like a post on a site or if I have something to add
to the conversation. It is a result of the sincerness communicated in the post
I read. And after this article رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - حرکات تمرینی مفصل
ران (Hip) (قسمت آخر). I was actually moved enough to post a leave a responsea response :-P I do have 2 questions for you if it's okay.
Is it only me or does it give the impression like a few of
the comments come across as if they are left
by brain dead visitors? :-P And, if you are posting at other social
sites, I'd like to follow you. Would you list every
one of your community sites like your twitter feed,
Facebook page or linkedin profile?
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 07:50 ب.ظ
Hi just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of the pictures aren't loading properly.

I'm not sure why but I think its a linking issue.

I've tried it in two different browsers and both show the same results.
یکشنبه 27 فروردین 1396 08:45 ب.ظ
This web site definitely has all the information I wanted concerning this
subject and didn't know who to ask.
یکشنبه 27 فروردین 1396 03:25 ق.ظ
Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely
well written article. I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info.
Thanks for the post. I'll definitely return.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:10 ب.ظ
Hi I am so happy I found your website, I really found you by error,
while I was browsing on Askjeeve for something else, Anyhow
I am here now and would just like to say thanks a lot for a fantastic
post and a all round interesting blog (I also love the
theme/design), I don't have time to go through it all at the moment
but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I
have time I will be back to read more, Please do keep up the fantastic work.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 06:36 ب.ظ
I am genuinely glad to read this webpage posts which consists of lots of
helpful facts, thanks for providing these statistics.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر