تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - راهبرد های جهانی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای فعالیت های فیزیکی و سلامت (3)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

 physical activity

در این قسمت توصیه های  WHO در خصوص فعالیت های فیزیکی رده سنی 65 سال به بالا را آورده ایم:

در بزرگسالان گروه سنی 65 سال به بالا فعالیت فیزیکی شامل اوقات فراغت (مثل: پیاده روی، رقص، باغبانی، راهپیمایی طولانی و شنا) ، رفت و آمد (مانند: پیاده روی یا دوچرخه سواری) ، شغل (اگر فرد هنوز به کار اشتغال دارد و درگیر کار فیزیکی است) ، انجام امور خانگی، بازی، ورزش ها یا تمرینات منظم و برنامه ریزی شده در غالب روزانه، خانوادگی و فعالیت های گروهی می باشد.

 این فعالیتها به منظور بهبود قلبی-تنفسی، آمادگی عضلانی، سلامت استخوان، کاهش خطر ابتلاء به بیماری های غیر ناقل و افسردگی و زوال شناختی توصیه می شوند:

1-      بزرگسالان در رده سنی 65 سال به بالا باید در طول هفته حداقل 150 دقیقه  فعالیت فیزیکی هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت با شدت زیاد یا ترکیب معادلی از این دو را انجام دهند.

2-      فعالیت های هوازی باید حداقل به مدت 10 دقیقه انجام پذیرد.

3-       برای دستیابی به مزایای سلامت بیشتر، بزرگسالان باید فعالیت هوازی شدت متوسط هفتگی خود را تا 300 دقیقه در هفته افزایش دهند یا 150 دقیقه فعالیت شدید در هفته یا ترکیبی از این دو را انجام دهند.

4-      افراد مسن تر با تحرک کمتر باید برای دستیابی به تعادل و پیش گیری از افتادن باید فعالیتهای فیزیکی را 3 بار یا بیشتر در هفته انجام دهند.

5-      فعالیتهای تقویت عضلات به نحوی که گروه عضلات اصلی بدن درگیر باشند باید 2 بار یا بیشتر در هفته انجام شوند.

6-      هر گاه قادر به انجام این مقدار فعالیت فیزیکی نمی باشند باید در حدی که توانایی و شرایط آنها اجازه میدهد اقدام کنند.

 

این توصیه در بر گیرنده تمامی افراد این رده سنی حتی افراد درگیر بیماریهای مزمن می باشد، البته افراد دارای شرایط بهداشتی خاص نظیر بیماریهای قلبی عروقی و دیابت باید قبل از انجام فعالیت از توصیه های پزشکی برای رسیدن به سطح مطلوب فعالیت استفاده نمایند.

راه های متنوعی برای دستیابی به 150 دقیقه در هفته وجود دارد. مفهوم انباشت 150 دقیقه در هفته با انجام فعالیت در دوره های  کوتاه تر، حداقل 10 دقیقه ای در طول هفته حاصل می شود: مثلاً هر بار 30 دقیقه فعالیت با شدت متوسط 5 بار در هفته.

این توصیه ها برای تمامی بزرگسالان سالم صرفنظر از نژاد، قومیت و سطح درآمد قابل اجرا است، مگر اینکه توصیه پزشکی خاصی داشته باشند. البته برای افراد ناتوان هم با توجه به ظرفیتهای ورزشی و محدودیت ها و خطرات سلامتی، نیاز به انطباق وجود دارد.

بزرگسالان غیر فعال و بزرگسالان با محدودیت های ناشی از بیماری میتوانند از مزایای این طرح برخوردار شوند هر گاه بتوانند از گروه غیر فعال به گروه فعال نسبی تغییر وضعیت دهند. بزرگسالانی که در حال حاضر توصیه های فعالیت فیزیکی را دنبال نمی کنند باید افزایش مدت، دوره های تکرار و در نهایت شدت انجام فعالیت را هدف قرار دهند.

physical activity

مزایای فعالیت های فیزیکی برای بزرگسالان:

در مجموع شواهد قوی حاکی از این واقعیت هستند که مردان و زنانی که بیشتر به فعالیت های فیزیکی می پردازند در مقایسه با آنهایی که کمتر فعالند:

-          نرخ پایین تری از مرگ و میر به علل مختلف، بیماری های قلبی – عروقی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت نوع 2 ، سندروم متابولیک، سرطان سینه و روده بزرگ و افسردگی را دارا می باشند.

-          دارای پروفایل بهتری از مارکر های حیاتی برای پیشگیری از بیماریهای قندی، عروقی و استخوانی هستند.

-          ریسک کمتری برای افتادن و سقوط داشته و عملکرد شناختی بهتری را دارند. همچنین خطر ابتلا به محدودیت های عملکردی در این گروه کاهش می یابد.

              قسمت قبل

توصیه های تفصیلی از طرف سازمان بهداشت جهانی در کتاب الکترونیکی زیر به زبان انگلیسی ارائه شده است.

http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/44399/1/9789241599979_eng.pdf





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، 
برچسب ها : سازمان بهداشت جهانی، تمرین درمانی، فعالیت بدنی، فیزیوتراپی و سلامت همگانی، فیزیوتراپی و فعالیت فیزیکی، ورزش سالمندان، فعالیت فیزیکی و سالمندان،
لینک های مرتبط :




یکشنبه 8 مرداد 1396 09:23 ب.ظ
Saved as a favorite, I like your web site!
جمعه 6 مرداد 1396 02:37 ب.ظ
I really love your website.. Great colors
& theme. Did you create this amazing site yourself?

Please reply back as I'm trying to create my very own blog and would love to
know where you got this from or exactly what the theme is
named. Kudos!
شنبه 24 تیر 1396 01:10 ب.ظ
It's a shame you don't have a donate button! I'd certainly donate
to this superb blog! I guess for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account.

I look forward to new updates and will talk about this website with my Facebook group.

Talk soon!
یکشنبه 11 تیر 1396 01:53 ب.ظ
I drop a leave a response whenever I like a article on a blog or I have something to contribute to the conversation. Usually it's a result of the fire communicated in the article I looked at.
And on this article رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - راهبرد های جهانی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای فعالیت
های فیزیکی و سلامت (3). I was moved enough to drop a leave a responsea response :
) I do have a few questions for you if it's okay.
Could it be simply me or do some of these comments come across like coming from brain dead
visitors? :-P And, if you are writing on other online
social sites, I'd like to follow you. Would you make a list the complete
urls of all your social pages like your Facebook page, twitter feed,
or linkedin profile?
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 11:45 ق.ظ
Very good info. Lucky me I came across your site
by chance (stumbleupon). I've book-marked it for later!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 11:10 ق.ظ
Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed the shell to her
ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is entirely
off topic but I had to tell someone!
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 10:58 ق.ظ
I'm not sure where you're getting your information, but good topic.
I needs to spend some time learning more or understanding more.
Thanks for wonderful information I was looking for
this information for my mission.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 07:16 ب.ظ
I'll immediately snatch your rss feed as I can not to find your email subscription link or e-newsletter service.
Do you've any? Kindly allow me realize in order that I may subscribe.
Thanks.
شنبه 9 اردیبهشت 1396 06:45 ب.ظ
I'm really loving the theme/design of your weblog. Do you ever run into any internet browser
compatibility problems? A couple of my blog visitors have complained about my blog not working correctly in Explorer but looks great in Firefox.
Do you have any suggestions to help fix this issue?
جمعه 1 اردیبهشت 1396 04:48 ق.ظ
I want to to thank you for this fantastic read!!
I absolutely enjoyed every little bit of it. I have you bookmarked to check out new
things you post…
یکشنبه 27 فروردین 1396 06:40 ب.ظ
I every time used to read post in news papers but now as I
am a user of internet thus from now I am using net
for articles, thanks to web.
جمعه 25 فروردین 1396 08:14 ب.ظ
Great blog right here! Additionally your site so much up very fast!
What host are you using? Can I get your affiliate link in your host?
I desire my site loaded up as fast as yours lol
جمعه 25 فروردین 1396 06:37 ب.ظ
Thanks for finally writing about >رویکردهای نوین
در فیزیوتراپی - راهبرد های جهانی
سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای فعالیت های فیزیکی و سلامت (3) <Liked it!
جمعه 25 فروردین 1396 04:59 ب.ظ
Hello, this weekend is fastidious in support of me, for the reason that this point in time i am reading
this wonderful informative piece of writing here at my house.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 06:17 ب.ظ
I know this web page presents quality depending content and
other material, is there any other web site which gives these data in quality?
چهارشنبه 23 فروردین 1396 01:17 ب.ظ
Hello, i think that i saw you visited my site so i got here to return the
prefer?.I'm attempting to to find issues to improve my web site!I assume its adequate
to make use of a few of your concepts!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر