رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
parkinson

فعال شوید و فعال بمانید!

·         افراد  مبتلا به بیماری پارکینسون که تمرینات ورزشی انجام می دهند نسبت به آنها که فاقد فعالیت فیزیکی هستند، دوران بهتری را می گذرانند.

·         فعالیت بدنی باید از مراحل اولیه تشخیصی آغاز شده و مادام العمر تداوم داشته باشد.

·         استفاده از فعالیت های هوازی در کنار سایر فعالیت ها به منظور تقویت، انعطاف پذیری و حفظ تعادل علائم پارکینسون را بهبود بخشیده و احساس سلامت برای بیمار بوجود می آورد.

چرا فعالیت های هوازی:

·         فعالیت های هوازی باعث تحرک عضلات بزرگ به شیوه ای منظم در یک دوره زمانی پایدار می شود.

·         فعالیت های هوازی آمادگی جسمانی را از حیث قدرت و استقامت بهبود می بخشد.

·         فعالیت های هوازی اثر مثبتی بر سستی و گرفتگی ها از یک سو ، و خلق و خو و کیفیت زندگی از دیگر سو میگذارد.

مثال این گونه حرکات پیاده روی سریع، شنا، دوچرخه سواری، رقص، ایروبیک در آب، اسکیت و تردمیل می باشد.

چرا فعالیت های کششی و انعطاف پذیری:

·         تمرینات کششی باعث بهبود تحرک شده، دامنه حرکت را افزایش داده و خشکی و سفتی را کاهش می دهد.

·         بهبود دامنه حرکت بر طرز قرار گرفتن (posture) و توانایی راه رفتن اثر گذاشته و انجام فعالیت های روزمره را آسانتر می کند.

مثال این گونه حرکات تمرینات کششی و تای چی (Tai Chi) می باشد.

چرا فعالیت های تقویتی:

·         فعالیت های تقویتی قدرت عضلات را بهبود بخشیده، و بر سرعت پیاده روی، طرز قرار گرفتن (posture) و بهبود آمادگی جسمانی تاثیر مثبت می گذارد.

·         بهبود قدرت به کنترل آسانتر فعالیت های روزمره نظیر برخاستن از روی صندلی، کمک می نماید.

مثال این قبیل حرکات باغبانی، کار در حیاط خانه، تمرین های با وزنه یا مقاومتی (وزنه های مجزا، تراباند، وزنه های پوشیدنی) می باشد.

چرا فعالیت های تعادلی:

·         فعالیت های تعادلی طرز قرار گرفتن (posture) و پایداری را بهبود می بخشد.

·         حفظ تعادل بهتر باعث کاهش ترس از سقوط شده و به انجام وظایف روزمره یاری می رساند.

مثال: یوگا، پیاده روی

 parkinson

شروع کنید!

-          قبل از شروع تمرینات با پزشک خود مشورت نمایید، به خصوص اگر شما مشکلات سلامتی دیگری داشته یا بالای 60 سال دارید.

-          همراه با یک فیزیوتراپیست کار کنید تا یک برنامه مشخص متناسب با نیازهای شما تهیه شود. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما اطمینان دهد که حرکات را بدرستی انجام داده و آن حرکات برای شما مفید است.

-          طیف وسیعی از حرکات را انتخاب نمایید تا احساس خستگی نکنید.

-          از آن حرکات لذت ببرید! با انتخاب حرکات مورد علاقه خود تداوم انجام تمرینات را بیمه نمایید.


پیشرفت خود را ثبت کنید:

برای کنترل نشانه های پارکینسون فعالیت های فیزیکی را بخشی از زندگی روزمره خویش قرار دهید. خستگی و فقدان انگیزه دو عامل مهم می باشند که می توانند فعال بودن فرد را به چالش بکشند. از یک چارت برای کنترل این فعالیت ها استفاده نمایید.

 parkinson

نکات مهم:

-          داروهای پارکینسون خود را برای دستیابی به حداکثر تحرک به موقع مصرف نمایید.

-          3 تا 5 دقیقه برای گرم کردن در شروع و برای سرد کردن در پایان اختصاص دهید.

-          به روشی تمرین کنید که برای شما ایمن باشد. مثلاً برای حرکات تعادلی نزدیک یک سطح متعادل بایستید.

-          تمرکز کنید که حرکت را درست انجام دهید.

-          با زمانهای کوتاه تر شروع کنید و بتدریج افزایش دهید.

-        خستگی خود را در شروع و پایان فعالیت کنترل نمایید، شما باید احساس خستگی نمایید ولی خیلی خسته نشوید.

-          آب بنوشید.

-          به یک گروه بپیوندید و یا ورزش دوستان را برای انجام تمرینات بصورت مشترک بیابید.


تهیه و تنظیم از : فیزیوتراپیست مریم نعیمی

 ___________________________________________________________________________________

لازم به توضیح است که محتویات این پست به عنوان یک سرویس عمومی تنظیم شده
 و جایگزینی برای توصیه های پزشکی، تشخیصی و درمانی محسوب نمی شود.

___________________________________________________________________________________

برگرفته از Parkinson Society Canada & Canadian Physiotherapy Association documents




نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، پارکینسون، فیزیوتراپی و پارکینسون، تمرینات درمانی پارکینسون، parkinson، physyotherapy،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic