رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

bike

قبل از استفاده از دوچرخه باید از تنظیم آن برای شکل و ابعاد بدن خود اطمینان حاصل نمایید تا فشار بر بدن و ایجاد آسیب در حین دوچرخه سواری حداقل شود. علاوه براین تنظیم درست دوچرخه بازدهی شما را افزایش داده و باعث می شود با تلاش کمتری بتوانید مسافت طولانی تری را رکاب بزنید.

آسیب های رایج در دوچرخه سواری:

نواحی بدن که در اثر استفاده طولانی مدت دوچرخه با تنظیم نامناسب بیشتر در معرض تهدید می باشند شامل زانو، کمر، پشت و گردن می باشند. برخی از این آسیب ها شامل :

·         درگیری درد بالای زانو

·         درگیری قسمت بیرونی ران

·         تاندونیت عضلات چهارسر

·         تاندونیت کشکک

·         بیرون زدگی دیسک کمر، پشت و یا گردن

·         پیچ خوردگی مفصل کردن

·         سردرد

·         درگیری عصب میانی مچ دست

آسیب های دیگر ممکن است در اثر تصادم و یا افتادن از دوچرخه حادث شوند، نظیر:

·         شکستگی استخوان ترقوه

·         شکستگی بازو

·         رگ به رگ شدن مچ

·         در رفتگی شانه

            و موارد دیگر

تنظیم دوچرخه حتی می تواند در افزایش تعادل و کاهش خطر تصادم و افتادن نیز مفید و موثر باشد.


ارتفاع زین:

ارتفاع زین نباید خیلی کوتاه باشد، زیرا دراین حالت فشار زیادی بر زانوها (مشخصاً کشکک) وارد می نماید. بصورت ایده آل زین باید طوری تنظیم شود که زاویه زانو در بخش پایین حرکت پدال تقریباً 15 تا 25 درجه باشد، یعنی زانو در حالت حداکثر کشیدگی خیلی کم خم شده باشد. (البته در برخی منابع تا 35 درجه هم عنوان شده است) در خم حداکثری زانو یعنی در موقعیت بالایی پدال، زانو باید تقریباً 110 تا 115 درجه خم شده باشد.

bike

موقعیت زین:

موقعیت زین نباید خیلی به سمت جلو باشد. بصورت ایده آل در حرکت رو به پایین پدال، زانو باید بصورت عمودی در یک راستا با پدال باشد. اگر زین خیلی جلو باشد زانو خیلی جلوتر از مچ قرار گرفته و این فشار زیادی بر کشکک زانو وارد نموده و خطر آسیب را افزایش داده و کارایی پا را کم می نماید.

زاویه نشستن:

مطمئن شوید که زاویه نشستن راحت بوده و فشار زیاد از حد بر ناحیه اطراف زین وارد نمی کند. بصورت ایده آل سطح بالای صندلی باید با سطح زمین موازی باشد. می توانید از یک تراز برای اطمینان از زاویه صحیح زین استفاده نمایید.

bike

وضعیت طولی:

اطمینان حاصل کنید که میله فرمان خیلی دور یا خیلی نزدیک به زین نمی باشد. اگر خیلی نزدیک باشد ستون مهره ها را در یک وضعیت خم نگاه خواهد داشت، که این خود فشار بیشتری بر کمر، پشت و گردن وارد می نماید. اگر میله قرمان خیلی دور از زین باشد هم کشیدگی عضلات شانه و گردن را افزایش داده و منجر به درد گردن، سر درد و تنش شانه می شود. اگر میله های فرمان در فاصله و ارتفاع مناسب باشند شما احساس راحتی نموده و میتوانید راحتتر دوچرخه را کنترل نمایید. عضلات شانه باید در حالت آزاد باشند، دستها نباید نیروی بیش از حد وارد نمایند و آرنج باید فقط کمی خم باشد.

 

شاید در ابتدا رعایت تمام این موارد کمی دشوار بنظر برسد اما از آنجا که برای هر فرد و هر دوچرخه کافیست یکبار این تنظیمات صورت پذیرد و در طی مدت استفاده از دوچرخه از آسیب های مکرر پیشگیری شود، آنگاه ارزش این اقدام محسوس خواهد بود. 





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی و دوچرخه، آسیب های دوچرخه سوارها، کمر درد و دوچرخه، درد گردن، آسیب زانو و دوچرخه، تنظیم دوچرخه،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic