رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
yoga

یوگا چیست؟

یوگا یک کلمه سانسکریت که به معنی "وحدت یا اتحاد" است. به طور سنتی یوگا، که قدمتی بیش از 5000 سال دارد، برای متحد کردن بدن فیزیکی با حالتی از روشنگری استفاده شده است. در غرب، برداشت از یوگا  "آسانا"، و یا وضعیت و حالت بدنی است. این وضعیت ها برای موزون کردن، تقویت و تنظیم بدن طراحی شده اند. آنها جنبش در ستون فقرات را افزایش داده و باعث افزایش جریان خون به تمام ارگان ها، غدد و بافت ها شده، در نتیجه منجر به ارتقاء سلامت و تعادل تمام سیستم های بدن می شوند. پرانایاما، و یا کنترل نفس، اثر آرام بخش داشته و کنترل ذهن، کاهش استرس و اضطراب را در پی خواهد داشت.

مزایای یوگا

مزایای فیزیکی یک تمرین یوگا که توسط یک معلم یوگا به خوبی طراحی شده باشد، فراوان است. وضعیت های بدنی استفاده شده برای کمک به بهبود قدرت، تحرک و تعادل، و برای کاهش اثرات روش زندگی بی حرکت امروزی بسیار موثر هستند. می توان از یوگا در کنار روش های درمانی برای کمک به شرایطی مانند: آسم، درد پشت، یائسگی، اسکلروز متعدد، واریس، فشار خون بالا و کلسترول، افسردگی و اضطراب استفاده نمود.

از آنجا که یوگا یک فعالیت کم عارضه است، برای کسانی که از آرتروز رنج می برند مناسب می باشد. یوگا با استفاده از گرانش (جاذبه) به عنوان مقاومت، و با انقباض ایزومتریک به بهبود قدرت عضلات کمک می کند. و این به نوبه خود اجازه می دهد تا تمام قسمت های بدن از مزایای آن بهره مند شوند. نگهداری وضعیت بدن به خودی خود به تحمل وزن در هر دو قسمت بالا و پایین بدن کمک کرده و این به نوبه خود تمرین مناسبی برای کمک به حفظ تراکم استخوان برای کسانی که ممکن است در معرض خطر بوده، و یا در حال حاضر، دچار پوکی استخوان می باشند، خواهد بود. با افزایش سن، تعادل کاهش می یابد. با انجام تمرینهای یوگا به طور منظم، می توان حس تعادل فرد را افزایش و در نتیجه خطرات ناشی از افتادن و شکستگی های متعاقب را کاهش داد.

علاوه بر مزایای فیزیکی یوگا، فواید روانی قابل توجهی نیز ار یوگا حاصل می شود. یوگا به کاهش استرس و اضطراب، و ایجاد آگاهی نسبت به بدن کمک می کند. آرامش و تمرکز ذهنی بدست آمده از طریق تمرین منظم یوگا می تواند به تمام جنبه های زندگی فرد تسری پیدا کند.

یوگا و دردهای مزمن:

شیوه اسقرار نامناسب می تواند منجر به عدم موازنه عضلات فلکسور، اکستانسور و روتاتور پشت و گردن شود. و این عدم توازن منجر به اعمال نیروی نامتعادل و ضعف مفاصل و آسیب پذیری آنها نسبت به فشار و نهایتاً درد می شود.

بر اساس تحقیقات جدید1 تمرینات یوگا در کنار سایر شیوه های غیر تهاجمی درمانی در مواجهه با کمردرد مزمن نظیر تحریک الکتریکی، ماساژ، سرما و گرما درمانی و دارو و کایروپرکتیک می تواند نقش مثبتی داشته باشد. تحقیقات نشانگر کاهش درد و ناتوانی عملکردی در بین مبتلایان به کمردرد مزمن که به انجام تمرینات یوگا پرداخته اند، می باشد. یکی از اولین قدم ها در تمرینات یوگا اصلاح وضعیت استقرار است که در تخفیف درد کمک می کند. یوگا همچنین می تواند در کشش عضلات کوتاه شده و عضلات سفت و تقویت عضلات ضعیف و کشیده ایفای نقش نماید.

yoga

یوگا و فیزیوتراپی:

امروزه همواره بر شمار کلینیک های فیزیوتراپی که در کنار روشهای درمانی خود از تمرینات انطباق یافته یوگا نیز در شیوه های درمانی خود استفاده می کنند، افزوده می شود. حتی برخی از انجمن های فیزیوتراپیست های خبره در سطح دنیا نظیر کانادا یوگا درمانی را در لیست روشهای ارائه خدمات خود درج نموده اند. در مقالات و منابع مختلف به مقایسه تمرینات درمانی فیزیوتراپی با روشهای ارائه شده در یوگا پرداخته شده است و نتایج این مقایسه حاکی از شباهت و همپوشانی های متعدد بین این روشها می باشد.

1)  http://www.rcsismj.com/vol-5/yoga-for-back-pain/





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، یوگا، yoga، physioyoga،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic