تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تمرین تقویتی عضلات Deep neck flexors
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

سردرد با منشاء گردن یا Cervicogenic headache  یا (CGH) در اصل یک سندرم درد میوفاسیال است که ناشی از مشکلات عضلانی گردن است. انجمن بین المللی سردرد انواع سردرد را به 14 نوع تقسیم نموده است که به دو گروه اولیه و ثانویه تفکیک می شوند. CGH که از 1983 به این نام شناخته شد، در گروه ثانویه قرار می گیرد. این سردرد معمولاً از یک طرف در ناحیه پشت شروع و به سمت جلو کشیده می شود.

flexor

ضعف عضلات Deep neck flexors که در عمق ناحیه جلو گردن قرار دارند یکی از عوامل موثر بر این نوع سردرد است. تمرین زیر به منظور تقویت این عضلات طراحی شده است:

flexor

cgh

روش انجام تمرین:

·         به پشت روی زمین با زانوی خمیده دراز کشیده و ستون فقرات خویش را در وضعیت طبیعی قرار دهید (فیزیوتراپیست می تواند شما را راهنمایی کند). در صورت نیاز زیر سرتان یک حوله کوچک تا شده قرار دهید.

·         سر خود را کمی از زمین بلند کنید تا عضلات جلوی گردن خویش را احساس نمایید. البته اینها Deep neck flexors نیستند. این عضلات برای ایجاد ثبات تلاش اضافه می کنند، هر چند برای این کار طراحی نشده اند.

·         یک تکان کوچک ایجاد نمایید مانند حالتیکه سعی در مشاهده انگشتان پای خود دارید. دقت کنید که سر خود را بالا نیاورید. نباید احساس کنید عضلات جلوی گردنتان حرکت می کنند، بلکه باید از عضلاتی که در زیر آنها و در عمق قرار دارند استفاده نمایید.

·         این وضعیت را 5 ثانیه حفظ نموده و 10 بار تکرار نمایید. بتدریج مدت را افزایش دهید.

 





نوع مطلب : تمرینات درمانی، 
برچسب ها : ضعف عضلات Deep neck flexors، Deep neck flexors، تقویت عضلات Deep neck flexors، سردرد با منشاء گردن، Cervicogenic headache، CGH،
لینک های مرتبط :




چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 10:04 ق.ظ
Hi there, just wanted to mention, I liked this post.

It was inspiring. Keep on posting!
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 08:16 ب.ظ
Hello! I could have sworn I've visited this web site before but after looking at many of the articles I realized
it's new to me. Nonetheless, I'm definitely delighted I came across it and I'll be
book-marking it and checking back frequently!
یکشنبه 27 فروردین 1396 10:11 ب.ظ
There's definately a great deal to find out about this issue.
I love all the points you've made.
یکشنبه 27 فروردین 1396 03:26 ق.ظ
Hello there! Quick question that's completely off topic.
Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks weird when viewing from my iphone 4.
I'm trying to find a template or plugin that might
be able to resolve this problem. If you have any suggestions, please share.
With thanks!
جمعه 25 فروردین 1396 07:38 ب.ظ
Hi to all, how is the whole thing, I think every one is getting
more from this site, and your views are pleasant designed for new people.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 07:26 ب.ظ
Very nice article, just what I was looking for.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 02:17 ب.ظ
Hello, I read your blogs daily. Your humoristic style
is awesome, keep doing what you're doing!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر