رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
این تمرینات برای بهبود وضعیت استقرار گردن و کنترل عضلات گردن و شانه طراحی شده اند. تمرینات کششی نیز در این مجموعه به منظور تخفیف درد گردن ناشی از استقرار نامناسب و سردردهای تنشی و کشش در گردن و شانه کنجانده شده است. 

به عنوان روال باید هر حرکت را 6 تا 8 بار تکرار نمود. انجام یک بار در روز کفایت کرده ولی انجام تعداد بیشتر ترجیح دارد.

                                گردن

تمرین اول: حرکت قوس دستان

هدف: به منظور به چالش کشیدن کنترل تنه و دنده ها با حرکت دستها.

موقعیت شروع: در حالت استراحت به پشت و با زانو های خم بخوابید. دستان خود را در پهلو قرار دهید.

تمرین: حالت طبیعی ستون مهره های خود را یافته و آنرا حفظ نمایید. دستان خویش زا بلند کرده و در امتداد شانه نگاه دارید. در حالیکه شانه هایتان را در حالت طبیعی آن حفظ میکنید انگشتان خود را به سمت بالا نشانه بگبرید.

با آرامی دستان خود را در کنار بدن خویش قرار دهید.

پیشرفت تمرین:

1-    چرخش 180 درجه دستان:

 پس از بالا آوردن دستان آنها را بالاتر ببرید و اجازه دهید تیغه شانه با سمت گوش برود. اگر احساس کشیدگی در دنده ها می نمایید حرکت را متوقف نمایید. به آرامی به حالت اولیه باز گردید.

2-    حرکت متناوب:

حال درحالیکه دستانتان را به سمت بالا برده اید، یک دست را به سمت عقب کشیده و از بالای سر به سمت زمین نزدیک نمایید. به آرامی دستان خویش را به وضعیت معکوس برگردانید.

کنترل حرکت: مطمئن باشید که دنده های شما در حالت ریلکس بوده و پشت شما قوس بر نداشته است. ستون فقرات خویش را در حالت آسوده قرار داده و براحتی تنفس نمایید.

                  گردن           گردن

                                      1                                                  2

                  گردن           گردن

                                      3                                                   4

تمرین دوم: ترسیم دایره (CHALK CIRCLES)

هدف: بهبود تحرک شانه و قفسه سینه

موقعیت شروع: به پهلو و با زانو های خم بخوابید. دستان را در مقابل کشیده نگاه دارید و کف دستان را روی هم قرار دهید.

تمرین: در حالت پهلو حالت طبیعی ستون مهره های خود را یافته و آنرا حفظ نمایید. با تصور اینکه گچ در دست دارید بزرگترین دایره به مرکز سر خود را ترسیم نمایید. وقتی دستتان بر روی گوش رسید کف دست را به سمت بالا ببرید تا بیشترین کشش را در دست ایجاد نمایید. حرکت را در جهت مخالف تکرار نمایید.

کنترل حرکت: ضمن ترسیم دایره با دست، لکن خود را در وضعیت طبیعی آن نگاه دارید.

                   گردن           گردن

                                       1                                                   2

                   گردن           گردن

                                                          3                                                                               4





نوع مطلب : مباحث عام در فیزیوتراپی، تمرینات درمانی، 
برچسب ها : تمرینات گردن، فیزیوتراپی، neck exercises، سر درد تنشی،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic