تبلیغات
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی - تمرینات مناسب برای شانه منجمد (frozen shoulder)
 
رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

                                   شانه منجمد

شانه منجمد یک بیماری است که شانه سفت و دردناک شده و حرکت در تمام جهات محدود می شود. تمرینات کششی عموماً شالوده درمان شانه منجمد است. همواره قبل از اجرای تمرینات شانه خود را گرم کنید. بهترین راه برای اینکار یک دوش یا حمام آبگرم به مدت 10 تا 15 دقیقه است. یا می توانید از پد یا حوله گرم و مرطوب استفاده نمایید، هرچند ممکن است به اندازه روش اول موثر نباشد.

. این مجموعه تمرینات شامل 5 تمرین کششی و 2 تمرین تقویتی می باشد که انتشارات مدرسه پزشکی هاروارد منتشر کرده است.

در تمرینات زیر کشش را تا حد تنش پیش ببرید،  نه تا حد درد.

1-     کشش آونگی: ابتدا با این تمرین شانه خود را آرام نمایید: ایستاده و کمی به جلو خم شوید. اجازه دهید بازوی آسیب دیده آویزان شود. بازو را حول دایره کوچکی دوران دهید. (با شعاع 30 سانتیمتر) 10 چرخش در هر جهت یکبار در روز. با بهبود تدریجی قطر چرخش را زیاد کرده اما هیچگاه فشار نیاورید. در صورت آمادگی کشش را با گرفتن یک وزنه سبک (1 تا 2 کیلوگرم) بیشتر کنید.

                                   شانه منجمد

2-     کشش حوله: یک انتهای یک حوله را پشت خود نگاه داشته و انتهای دیگر را با دست دیگر بگیرید. حوله را در وضعیت افقی قرار دهید. از دست سالم کمک بگیرید تا دست آسیب دیده را به سمت بالا کشش دهید.در نوع پیشرفته این کشش حوله را از شانه سالم بیاندازید و انتهای آنرا با دست آسیب دیده گرفته و با دست سالم به سمت کمر بکشید. این حرکت را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

                               شانه منجمد

3-     راه رفتن انگشت: روبروی یک دیوار به فاصله سه چهارم طول دست بایستید. دست آسیب دیده را به دیوار رسانیده و با نوک انگشتان در سطح کمر دیوار را لمس کنید. با آرنج اندکی خمیده، به آرامی همچون عنکبوت انگشتان خود را به سمت بالا راه ببرید. تا آنجا که دست را براحتی می توانید بالا بیاورید. باید انگشتان شما این کار را انجام دهند نه عضلات شانه. به آرامی (اگر لازم شد با دست سالم) دستتان را پایین آورید. این حرکت را 10 تا 20 بار تکرار نمایید.

                                  شانه منجمد

4-     دسترسی متقابل: بنشینید یا بایستید. از دست سالم برای بالا بردن دست آسیب دیده از آرنج استفاده نمایید و آنرا درمقابل بدن بالا آورید. با فشار ملایمی به شانه کشش وارد نمایید. کشش را برای 15 تا 20 ثانیه نگاه دارید. این کار را 10 تا 20 بار در روز انجام دهید.

                             شانه منجمد

5-     کشش زیر بغل: با کمک دست سالم، دست آسیب دیده را روی یک قفسه تا ارتفاع سینه بالا آورید. به آرامی زانوهای خود را خم کنید، در زیر بغل خود کشش ایجاد نمایید. خم زانوها را بآرامی زیاد کنید. با هر بار خم زانو، کشش را کمی بیشتر کنید، اما نیرو بر آن وارد نکنید. این حرکت را 10 تا 20 بار در روز تکرار نمایید.

                          شانه منجمد

اگر دامنه حرکتتان بهبود یافته است تمرینات تقویتی عضلات rotator cuff را آغاز نمایید. اما از گرم بودن شانه و انجام تمرینات کششی قبل از این تمرینات مطمئن شوید.

6-     چرخش به بیرون: با استفاده از یک کش تمرینی یا تراباند بین دستان در حالت 90 درجه و چسبیده به پهلو بایستید. قسمت پایین دست آسیب دیده را به اندازه 5 تا 7 سانتیمتر به سمت بیرون بچرخانید و این وضعیت را برای 5 ثانیه نگاه دارید. 10 تا 15 بار در روز تکرار نمایید.

                                        شانه منجمد

7-     چرخش به داخل: کنار یک درب بسته بایستید و یک سمت کش را بر دستگیره در محکم نمایید. سمت دیگر را با دست آسیب دیده گرفته و آرنج را در زاویه 90 درجه نگاه دارید. کش را 5 تا 7 سانتیمتر به سمت بدن بکشید و برای 5 ثانیه نگاه داشته و کل حرکت را 10 تا 15 بار در روز تکرار نمایید.

                                    شانه منجمد





نوع مطلب : تمرینات درمانی، ┘- تمرین شانه و کتف، 
برچسب ها : فیزیوتراپی، شانه منجمد، تمرینات درمانی، تمرین درمانی، حرکات کششی، frozen shoulder،
لینک های مرتبط :




جمعه 26 خرداد 1396 11:37 ب.ظ
Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post plus
the rest of the website is very good.
یکشنبه 21 خرداد 1396 03:42 ب.ظ
Some genuinely terrific work on behalf of the owner of this
site, dead great content.
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 12:02 ب.ظ
Thank you for the good writeup. It actually was a enjoyment account it.
Glance complicated to far added agreeable from you! However, how can we communicate?
سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 03:54 ق.ظ
Hello my friend! I want to say that this post is awesome, great
written and include approximately all vital infos. I'd like to look more posts like this.
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 06:04 ب.ظ
Incredible! This blog looks exactly like my old one!
It's on a completely different subject but it has pretty
much the same page layout and design. Wonderful choice of colors!
پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 01:38 ب.ظ
Hey There. I discovered your weblog the usage of msn.
This is a very neatly written article. I'll be sure to bookmark it and return to read extra
of your useful information. Thanks for the post.
I'll certainly return.
سه شنبه 5 اردیبهشت 1396 06:19 ب.ظ
I've learn several just right stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting.
I wonder how much attempt you put to create this
type of wonderful informative web site.
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 08:43 ق.ظ
Hey there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out
and tell you I truly enjoy reading through your posts.
Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same topics?
Thank you so much!
چهارشنبه 30 فروردین 1396 07:02 ب.ظ
Hi to every , as I am truly eager of reading this website's post to
be updated daily. It includes fastidious data.
یکشنبه 27 فروردین 1396 04:34 ب.ظ
If you are going for best contents like myself,
only go to see this web page everyday since it gives quality contents, thanks
شنبه 26 فروردین 1396 09:56 ب.ظ
Appreciating the commitment you put into your website
and detailed information you present. It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed information. Great read!
I've saved your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
جمعه 25 فروردین 1396 07:34 ب.ظ
It's amazing to go to see this site and reading the
views of all colleagues on the topic of this article, while I am also keen of getting familiarity.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 08:13 ب.ظ
Hey There. I found your blog using msn. This is a really well written article.
I'll make sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post.

I'll definitely return.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 10:49 ق.ظ
I was more than happy to uncover this great site. I need to
to thank you for ones time for this particularly wonderful read!!

I definitely liked every part of it and I have you book marked to check out new stuff in your web site.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 07:24 ق.ظ
I do not even know the way I finished up here, but I thought this put up was once great.
I don't recognise who you are however certainly you're going to a famous blogger in the event you are not
already. Cheers!
چهارشنبه 7 مهر 1395 08:49 ب.ظ
شرکت ایده‌پردازان، به عنوان مجری پروژه‌ های حرفه ای تبلیغاتی انتخاب شرکت‌ها و سازمان‌های برتر و پیشرو است زیرا ایده پردازان در ۱۲ سال فعالیت خود، افتخار برگزاری بیش از صدها همایش و کارگاه تخصصی امنیت فناوری اطلاعات، اجرای موفق‎ترین پروژه‎های تبلیغاتی کشور را در در حوزه های تولید کمپین های تبلیغاتی، طراحی حرفه ای اقلام چاپی و اجرای با کیفیت خدمات گرافیکی و همکاری با بیش از ۲۰۰ شرکت و سازمان مختلف را در کارنامه خود ثبت کرده است.

شرکت ایده‌پردازان، مجری پروژه‌ های حرفه ای تبلیغاتی با درک اهمیت فوق العادۀ ارتباط تصویری در بازاریابی و تبلیغـات، گروهـی از طراحان گرافیـک را با سرپرستی پیمان ناصرآبادی از حرفه ای ترین طراحان گرافیک و با ایده های بکر و توانمندی های هنری و فنی بالا، نقش موثـری را در تثبیـت هویـت بصری برندهای مشتریـان خود داشته است.
دوشنبه 5 مهر 1395 12:36 ب.ظ
تلگرام یکی از بهترین برنامه های پیام رسان در جهان میباشد که دارای طرفداران بسیار زیادی میباشد. این پیام رسان را میتوان امن ترین مسنجر جهان دانست که دارای کاربران زیادی در سراسر جهان است و شما میتوانید بدون هیچ نگرانی از امنیت و حریم خصوصی از این برنامه استفاده کرده و نگران حریم خصوصی خود نباشید چون تمامی پیام های رد و بدل شده در این مسنجر به صورت رمزنگاری شده میباشد و هیچ کس حتی خود کمپانی تلگرام نیز به پیام های شما دسترسی ندارند. در خود برنامه تلگرام گزینه ای برای حذف اکانت تلگرام وجود ندارد و شما باید به سایت تلگرام مراجعه کنید و اکانت خود را حذف کنید. در مواقعی هست که شما نیاز دارید اکانت خود را سریع حذف کنید و کل اطلاعات چت و غیره خود را حذف کنید اما روش آن را نمی دانید. برای این کار با با ما همراه باشید. ما در این پست قصد داریم آموزش حذف اکانت تلگرام را به شما آموزش دهیم.
پنجشنبه 1 مهر 1395 10:30 ق.ظ
با تشکر! مطلب جالبی بود. موفق و پیروز باشید
فیزیوتراپیست مریم نعیمی متشکر از نظر شما
چهارشنبه 31 شهریور 1395 09:18 ب.ظ
تشکر از مدیر وبلاگ بابت مطلب خوبشون
فیزیوتراپیست مریم نعیمی با سپاس
سه شنبه 30 شهریور 1395 10:20 ب.ظ
سلام عالی بود ممنون تشکر بابت مطلب قشنگت
فیزیوتراپیست مریم نعیمی ممنون از حمایت های شما
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر