رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بخش سوم کتاب به بررسی شش اصل ساده اما موثر در مواجهه با نگرانی و درهم شکستن این عادت پرداخته است.

1-      «خودت را مشغول نگه دار، فرد نگران باید خودش را در کار غرق کند تا در ناامیدی خشک نشود.» وقتی به کاری مشغول نباشیم، ذهن ما تمایل به تبدیل شدن به چیزی شبیه به خلاء دارد و طبیعت برای پر کردن ذهن تهی هجوم می آورد. با چی؟ با احساسات، چرا؟ زیرا احساسات: نگرانی، ترس، نفرت، حسادت و رشک ریشه در غریزه ماقبل تاریخ و انرژی پویای جنگل دارند. این احساسات چنان شدید هستند که می خواهند تمام احساسات و افکار شاد و آرام را از ذهن ما بیرون بکشند.

جیمز ال، مورسل، استاد دانشگاه کلمبیا می گوید: «بیشتر مواقعی که نگرانی می تواند تو را به هم بریزد، وقتی نیست که در حال انجام کاری هستی، بلکه وقتی است که کار روزانه تمام شده است. آن زمان قدرت تخیلت میتواند بلوایی حسابی به پا کند.»

دکتر ریچارد سی. کبوت استاد دانشگاه هاروارد گفته است: «به عنوان یک پزشک سعادت این را داشته ام که ببینم کار، آدم های زیادی را که از تردیدها، شک ها، دودلی ها و ترس دچار فلج روحی شده اند شفا داده است ...»

به قول جرج برنارد شاو «راز بدبخت بودن داشتن مجال کافی برای فکر کردن به این موضوع است که آیا شاد هستی یا نه.»

کار یکی از بهترین روشهای درمانی است که تا به حال برای شفای افکار پریشان توصیه شده است.

2-      بیایید نگذاریم چیزهای کوچکی که باید آنها را خوار بشماریم و فراموش شان کنیم، ناراحت مان کنند. آندره موریس در مجله ویک گفته است: «این کلمات مرا در گذار از تجربه های دردناک بسیار کمک کرده است و اغلب خودمان را با چیزهای کوچکی که باید آن ها را تحقیر و فراموش کنیم، ناراحت می کنیم... ما این جا روی زمین هستیم و تنها چند دهه کوتاه برای زندگی کردن داریم، و متاسفانه ساعت های بازگشت ناپذیری از این دهه های محدود را صرف فکر کردن به غصه ها و ناراحتی هایی می کنیم که در عرض یک سال هم ما و هم دیگران آنها را کاملاً فراموش می کنیم.»

نگذار چیزهای کوچک – موریانه های زندگی ات – شادی و خوشبختی ات را نابود کنند.

3-      قانونی که بسیاری از نگرانی های تو را از اعتبار می اندازد : « بیایید سابقه را بررسی کنیم، چقدر احتمال دارد که این اتفاق اصلاً رخ دهد؟ »

این سوالی است که نویسنده با بیان شواهد متعدد بارها مطرح نموده و با توجه به پاسخ آن که در تمام موارد احتمال خیلی ناچیزی را نشان می دهد، استدلال می کند که بسیاری از این نگرانی ها که در زندگی روزمره توان و انرژی را از ما میگیرند، بی مورد بوده و سزاوار توجه نمی باشند. در بسیاری از موارد صحبت از احتمال یک در ده هزار یا حتی بیشتر است. در مواردی هم ما اصلاً هیچ سابقه ای از وقوع یک اتفاق را در ذهن نداریم، اما باز از احتمال وقوع آن نگرانیم!

4-      اصل چهارم: « امر اجتناب ناپذیر را بپذیر »

 حیرت آور است – اگر مجبور باشیم – با چه سرعتی می توانیم تقریباً هر موقعیتی را قبول کنیم، خودمان را با آن سازگار کنیم و حتی فراموشش کنیم. اما همین عکس العمل طبیعی را در خیلی موارد رها کرده و تمام انرژی خود را صرف تفییر شرایطی میکنیم که غیر ممکن است. در این حالت ما آن امر اجتناب ناپذیر را تغییر نداده ایم، بلکه خودمان تغییر کرده ایم و شادابی و طراوت را از خود دور کرده ایم.

السی مک کورمیک در مقاله ای در مجله ریدرز دایجست گفته است « وقتی دست از مبارزه با امر اجتناب ناپذیر برداریم، انرژی ای آزاد می کنیم که ما را قادر می سازد زندگی غنی تر و پربارتری خلق کنیم. »

پس اگر می بینی تفییر یا اصلاح وضعیتی که در آن هستی فراتر از توان توست به خودت بگو: «این چنین است، طور دیگری نمی تواند باشد.»

5-      خط قرمزی برای نگرانی هایت تعیین کن و بهایی بیشتر از آنچه باید، برای نگرانی ات نپرداز. شاید بتوان این اصل را با آنچه در بازار معاملات بورس برای تعیین حد پایین قیمت در نظر گرفته می شود یکی دانست.

متاسفانه عدم تعیین این خط قرمز در موارد زیادی باعث میشود ما بهای گزافی بابت تحمل فشارهای روانی بپردازیم، بهایی از زندگی ارزشمندمان.

« چقدر آرزو می کنم کاش سال ها قبل این عقل و درایت را داشتم که روی بی قراری ام، روی عصبانیتم، روی تمایلم به توجیه خودم، روی افسوس هایم و روی تمام فشارهای عاطفی و روانی ام خط قرمز بگذارم... هر موقعیتی را که آرامش ذهنی من را تهدید می کرد بررسی کنم و به خودم بگویم: این موقعیت فقط ارزش این مقدار حرص خوردن را دارد و نه بیشتر. »

6-      « سعی نکن خاک اره را اره کنی » در فارسی معادل این عبارت "آب در هاون کوبیدن" است. در این قسمت تاکید نویسنده اینست که نباید نگران اتفاقات گذشته و حتی اشتباهات زندگی خویش باشیم. وی میگوید هر چه بیشتر تاریخ و زندگی نامه ها را می خوانم و آدم ها را تحت شرایط سخت می بینم، بیشتر از قدرت برخی افراد در حذف نگرانی ها و تراژدی های زندگی شان حیرت زده می شوم و درس می گیرم.

شاید این توصیه ها خیلی بدیهی و ساده به نظر آیند ولی عبارت زیر دلیل بیان این اصول توسط نویسنده را توجیه می کند:  

مدتها قبل کشف کرده ام که «راحت تر است به بیست نفر یاد بدهی انجام چه کاری خوب است تا این که خودت جزئی از آن بیست نفر باشی»   

                                           ادامه دارد ....

               قسمت قبل                                                قسمت بعد





نوع مطلب : مقالات عمومی، 
برچسب ها : نگرانی، نگران نباش زندگی کن، دیل کارنگی،
لینک های مرتبط :




دوشنبه 18 آبان 1394 09:10 ق.ظ
خیلی عالی بود.
مهندس داریوش پورمند سپاس از همراهیتان


 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic