رویکردهای نوین در فیزیوتراپی
دکترای حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت
                                                        
درباره وبلاگ

در این وبلاگ سعی داریم شما را با جدیدترین تکنیک ها و دیدگاه های فیزیوتراپی به منظور ارتقاء سلامت همگانی و پیش گیری از آسیب های اسکلتی - عضلانی و روشهای درمانی آشنا نماییم.
___________________________
انتشار مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع یا کسب اجازه از نویسنده مجاز میباشد.
___________________________

آدرس وبلاگ: www.mnphysio.ir
___________________________
آدرس کلینیک : ساری - خیابان فرهنگ مجتمع شهریار 3 طبقه هفتم واحد 709
تلفن: 01133300075 - 01133314402
___________________________
تنظیم وبلاگ از: مهندس داریوش پورمند
___________________________

مدیر وبلاگ : فیزیوتراپیست مریم نعیمی
نظرسنجی
تا چه حد از عملکرد وبلاگ رویکردهای نوین در فیزیوتراپی رضایت داشته اید؟







آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

ادامه بخش چهارم کتاب (راهکارهایی برای پرورش دیدگاهی که آرامش و شادی به همراه می آورد) را در این قسمت پی می گیریم.

-          بهای سنگین انتقام

اجازه دهید با این جمله شروع کنیم: وقتی از دشمنان مان متنفریم به آنها قدرت تسلط بر خودمان را می دهیم؛ تسلط بر خوابمان؛ تسلط بر سلامتی مان و بر خوشبختی مان. وقتی آنها بفهمند می توانند چقدر ما را نگران کنند و عذابمان دهند، از شادی به رقص در می آیند. نویسنده در بخشهایی از این فصل با اشاره به انجیل و سخنان مسیح درباره دوست داشتن دشمنان، آنرا با یافته های امروزی درباره زیانهای وارده به افراد در اثر درگیری در حس تنفر مزمن همسو دانسته است.

اما نکته ای که شاید برای اغلب ما کاربردی تر باشد ارائه این راهکار است که : حتی اگر نمی توانیم دشمنان مان را دوست داشته باشیم، بیا حداقل خودمان را دوست داشته باشیم. بیا چنان خودمان را دوست داشته باشیم که اجازه ندهیم دشمنان مان کنترل خوشبختی و سلامتی مان رادر دست بگیرند.

کنفوسیوس گفته است « این که کسی در حق تو ظلمی بکند ... مساله مهمی نیست، مگر این که فراموشش نکنی و همچنان به کاری که در حقت کرده فکر کنی »

بنابراین بیایید هرگز سعی نکنیم از دشمنان مان انتقام بگیریم، چون اگر این کار را بکنیم خیلی بیشتر از آنها به خودمان آسیب رسانده ایم. کاری را انجام دهیم که ژنرال آیزنهاور انجام داد: بیا هرگز دقیقه ای را هم برای فکر کردن به آدم هایی که دوستشان نداریم، تلف نکنیم.

-          کاری کنیم که هرگز از ناسپاسی ناراحت و عصبی نشویم

اولین نکته قابل تامل در این فصل بیان این واقعیت است که آدم ها در امر سپاسگزاری فراموشکار هستند، بنابراین، اگر به دنبال قدردانی باشیم در آخر چیزی غیر از دلشکستگی نصیب مان نمی شود.

در حقیقت آن چیزی که باید به آن توجه شود اینست که با انجام کار برای دیگران یا کمک به آنها ما باید به لذت و شادی که نصیبمان شده توجه کنیم و نه انتظار سپاسگزاری آنها.

اما نکته با اهمیت دیگر در این بخش اینست که قدرشناسی یک خصیصه است که قابل اکتساب بوده و نویسنده به درستی به این واقعیت اشاره دارد که اگر کودکان ما در محیط خانوادگی شاهد بروز این خصوصیت در والدین خود نباشند، نباید انتظار داشته باشیم که آنها افراد قدرشناسی بار آیند.

-          توجه به ارزش داشته هایمان

خیلی از اوقات وقتی در شرایط سخت قرار داریم از بابت نداشته هایمان شاکی و نگران هستیم. اما درست در همان شرایط با دیدن افرادی که علیرغم نداشتن خیلی از داشته های ما با روحیه برتر با ما مواجه می شوند، دچار شرمندگی می شویم. برشمردن موارد متعددی از این دست که نویسنده مبادرت به انجام آن نموده است را لازم نمی دانم، زیرا هر یک از ما اگر لحظه ای به اطراف خویش نظاره کنیم بطور حتم موارد متعددی خواهیم یافت. « داشته هایت را بشمار نه نداشته هایت را »

-          خودت را پیدا کن و خودت باش

دکتر جیمز گوردن می گوید این مشکل از ابتدای تاریخ وجود داشته است و همچون زندگی بشری، مساله ای جهان شمول است. این مشکل عدم تمایل به آنچه واقعاً هستی، دلیل پنهان در پشت بسیاری از عقده های روانی است.

دکتر ویلیام جیمز می گوید آدم معمولی فقط ده در درصد توانایی های نهفته ذهنی خود را  پرورش می دهد. منظور وی آدم هایی هستند که هرگز خود را پیدا نکرده اند.

نویسنده تاکید دارد که من و تو هم توانایی هایی داریم، بنابراین بیا لحظه ای را هم برای این نگرانی هدر ندهیم، چون ما شبیه هیچ کس دیگر نیستیم. بر اساس اصول ژنتیک در بین 300 هزار بیلیون مورد یک مورد احتمال شباهت کامل وجود دارد.

در ادامه به داستان موفقیت افرادی چون گرشوین و چارلی چاپلین و مری مارگارت اشاره دارد که چگونه زمانی که سعی کردند خودشان باشند موفق شدند.

پس بیایید برای پرورش دیدگاه ذهنی که برای ما آرامش و رهایی از نگرانی به ارمغان می آورد:

« از دیگران تقلید نکنیم، بیا خودمان را پیدا کنیم و خودمان باشیم. »

                                                              ادامه دارد....

                قسمت قبل                                                                                     قسمت بعد





نوع مطلب : مقالات عمومی، 
برچسب ها : نگران نباش زندگی کن، دیل کارنگی،
لینک های مرتبط :






 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic